Itt az olcsó Honda

2012.01.25. 14:56

Korábban megírtuk, hogy rengeteg fantáziát látunk a Honda új, NC700 platformjában. A soros, kéthengeres, előre döntött blokkra és csővázra épülő Integra nevű nagyrobogó, az NC700S nevű naked bike, illetve az NC700X már itthon is kapható.

Utóbbit természetesen túraendurónak nevezi a Honda, ezzel követi azokat a gyártókat, akik szerint minden motorkerékpár egy kicsit terepmotor is, ha olajteknője alatt felszegett állal átfér egy kifejlett kotorékeb.

A három modellről részletesen írtunk az európai bemutató idején, a részletekért katt ide. Aki rendszeresen olvassa híreinket, már nem lepődik meg, hogy a Honda ettől az évtől a középkategóriában is kínál DCT-vel, vagyis duplakuplungos váltóval felszerelt motorkerékpárt. A blokkolásgátló minden verzióhoz rendelhető, és ígéretesen hangzik az is, hogy ideális esetben száz kilométereként 3,6 liter lehet az NC700X fogyasztása.

A legmeglepőbb információ azonban az új Hondák ára. A minden extrától mentes NC700S 1 710 000 forintba kerül és még blokkolásgátlóval együtt is 2 millió alatt marad, és modellváltozatonként alig néhány tízezer forintnyi többletért akár jobb szélvédelmet kínáló NC700X-et vehetünk. Figyelembe véve a forint árfolyamának alakulását, ez manapság nagyon kedvező ajánlatnak tűnik.

Az X és az S változat első pillantásra csak a fejidom kialakításában, illetve néhány apróságban különbözik egymástól. Az X rugóútjai sem különösebben hosszúak (elől 153,5, hátul 150 milliméter, míg például a Transalpé 177 és 173 mm), így komolyabb terepezéshez nem ez a motor lesz a megfelelő választás. Ugyanakkor a kezdőknek, ingázóknak és úgy általában mindenkinek sok öröme lehet benne, akinek elég az ötven lóerő egy 214 kilós motorkerékpárban.