Dédnagyapád tűzbe jönne

2012.01.30. 11:36

A veronai motorkiállítás egyik legmeglepőbb standja a The Black Douglas Motorcycle Co.-é volt: angol veteránnak tűnik, pedig Olaszországban készül. A jelen idő nem véletlen, Sterling esetében odáig mentek a retróval, hogy a húszas évek formatervezési hagyományai alapján készítenek vadonatúj motort.

A váz és a futómű abszolút archaikus, sőt, a fékek is egyszerű dobok – nem hinném, hogy a százkilós motor megállításához ne lenne elég az erejük. Az old school gép teljesíti az EURO3 normát – a blokkja új, 200 köbcentis négyütemű.

A Honda szabvány alapján készülő 17 lóerős léghűtéses beszállítójáról nem szól a sajtóanyag, feltehetőleg Tajvanon, Indonéziában, Kínában vagy Indiában készül – bevált, megbízható és szerethető konstrukció a régi XL-ből származó kétszelepes.

A The Black Douglas bejelentése szerint hamarosan 125 köbcentis verzió is érkezik – ez kell a retróra ácsingózó burzsuj B125 közegnek Európa szerte? A teljes egészében kézzel, manufakturális viszonyok között készülő Sterling nem olcsó: 9900 (2,9 millió forint) eurót kérnek az évente 40 darabos szériába kerülő gépért.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.