Halálos csapás a hátsó gumira

2012.01.31. 10:41 Módosítva: 2012.01.31. 10:41

Saját pályáján verné laposra a Harley-Davidsont a szintén amerikai Victory Motorcycles. 1997-ben alapították, így nagyon fiatal márkáról van szó, de tulajdonosa a Polaris nem viccel, tengersok pénzt önt a fejlesztésbe.

Az erőfeszítések láthatók a motorok futóművén, kidolgozási minőségén és a felhasznált ötleteken is. A fiatal amerikaiak kedvelik ezeket a gépeket, ezért nem meglepő, hogy a Victory akár két nagyon hasonló modellt is megenged magának egyszerre.

A 2013-as kollekció részeként emlegetik a Judge power cruisert. Míg a Hummer S-re 240-es hátsó gumit szerelnek, addig a Judge megelégszik egy 140-es mérettel, miközben előre meglepően tömzsi 130/90-es abroncs kerül, a hátsóval azonos, 16 collos méretben. 1647 milliméteres tengelytávjával így sem lesz mindenki motorja a Judge, de a 300 kilós tömeg nem tűnik soknak egy ilyen alacsony súlypontú gép esetén.

A Victory motorblokkja minden szögből esztétikai élmény. Az összes modellből ismert Freedom kódnevű, 1731 köbcentis lég-olajhűtésű, ötven fokos hengerszögű V2-es, hengerenként négyszelepes, felülvezérelt, egy vezértengelyes konstrukció.

Nem vacakolnak szárazkuplunggal sem, hagyományos, többtárcsás rendszert használ a gyár, amely a blokkba integrált, hatfokozatú váltóhoz kapcsolódik, a kerékhajtást pedig fogas szíjjal oldották meg. Röviden, ebben a blokkban minden modern, ami könnyíti a használatot, de semmi sincs túlmodernizálva, amitől kiveszne a jellegzetes amerikai stílus.

A háromféle választható fényezés közül kedvencünk a selymes téglavörös, de ez mind semmi: a Judge nem is olyan drága, mindössze 3,2 millió forintba kerül. Sajnos ezt az összeget dollárból átszámolva kaptuk, vagyis ehhez nyugodtan hozzáadhatunk még egy- másfél milliót, hogy megközelítsük az új Victory power cruiser várható magyarországi árát.