Az angol formatervezés halott?

2012.02.24. 19:28

Úgy tűnik, a Triumph tervezői főként a 675-ös modellcsaláddal, a Daytonával és a Street Triple-el tudnak igazán sziporkázni, a nagyobb túramotorok tervezésekor már nem ilyen ötletesek. Elkészült és az őszi motorkiállításokon biztosan bemutatják a régen várt nagy túramotor a Trophy legújabb változatát. A róla készült képek alapján csak annyit mondhatunk: nem merészebb, mint a többi luxus-túragép.

Az új Trophy alapja a már gyártásban lévő Tiger Explorer 1250 enduró. Abban az új 1251 köbcentis, háromhengeres motor 135 lóerős, nyomatéka több mint 100 newtonméter, hátsó kerekét pedig lánc helyett kardántengely hajtja. A 2013-as Trophy nem csupán felépítésében, de megjelenésében is nagyon hasonlít fő riválisaihoz. Pontosan úgy néz ki, mintha a BMW R1200RT-t keresztezték volna a Honda Pan Europeannel. Ezen persze kár volna meglepődni, hiszen éppen e két típus a legnépszerűbb a nagy túramotorok piacán.

A képek alapján elképzelhető, hogy a Triumph egy kicsit a K1600GT-t utánozza, hiszen a bálna fizikai méretei, a pilótához viszonyítva a hathengereshez állnak közelebb. A Trophy 1200-ra elektromosan állítható szélvédőt, kipörgésgátlót, ABS-t, illetve fűtött markolatot biztosan szerelnek. Ezek ma olyan részletmegoldások, amelyek nélkül szinte eladhatatlan egy ilyen drága gép.

Az előző, gömbölyű Trophy 900 és 1200 köbcentis változatban készült. 1990 és 2004 közt árusították, majd teljesen elnyelte az érdektelenség. Reméljük, az új változat menet közben bebizonyítja, hogy ebben a kategóriában is érdemes az angolokkal számolni, ha valaki 4-5 millió forintnyi összeget szán új túramotorra.