Itt az MZ utódja

2012.05.11. 14:15

A zschopaui ZPmoto leleplezte első motorkerékpárjuk, a ZPsport 449 prototípusát. A retró terepes a világbajnokságokon sikeres, szintén a városban készített MZ-knek állít emléket: a manufakturális szintű szériagyártás idén októberben kezdődik. Az ár sajnos egész magas, 18850 euró, adó nélkül. Az 5,5 millió forintnyi uniós pénz feltehetőleg minden magyart elriaszt a gyűjteménybe való csemegétől - kár, kipróbálnánk az utcai homológ gépet.

Az ülésmagasság 860 milliméter, míg a gép tömege 130 kiló feltöltve; a egy tucattal kevesebb. A nyereg alá szerelt üzemanyagtank 12 literes, így akár kisebb kirándulásokra is alkalmas a németet gépe - a gyári adatok szerint a hatótávolság 200 kilométer.

A folyadékhűtéses egyhengerest a spanyol Gas Gas szállítja. Csúcsteljesítményéből az élettartam érdekében levettek, 45 lóerőt ad le 6200-as fordulaton; így nem üzemórás a ZP. Nyomatéka 52 Nm, amelyet 5500-nál ad le a hatfokozatú váltón keresztül.

A tengelytáv 1426 milliméter. Az acélvázhoz hátra Öhlins rugóstagot, előre MUPO teleszkópot kapcsoltak. A fékeket a Brembo szállítja, hátul 220-as tárcsa, elöl 260-as, melyekhez szóló és kétdugattyús nyerget illesztettek. A kerekek mérete 90/90-21 és 140/80-18.

Az első zschopaui motor a DKW volt, melyet 1922-ben kezdtek gyártani. Idén ünneplik a jeles dátum 90. évfordulóját - ennek örömére már idén rendelhető a ZPsport, bár az érdemi termelés csak jövőre indul: céljuk heti egy darab gép gyártása.