Elkezdődött a kőkemény utcai verseny

2012.05.30. 11:26

Elkezdődött a hírhedt motorverseny, az Isle of Man Tourist Trophy. Hagyomány, hogy a TT előtt egy héttel kerül megrendezésre a szintén népszerű NorthWest 200 néven futó utcai viadal. Bemelegítés ez az utcai versenyzés megszállottjanaki, Írország parti útjain. Az idei futam sajnos tragédiával végződött, mint már eddig sokszor: Mark Buckley életét vesztette.

Történt azonban egy érdekes eset – Guy Martin ismét jókorát bukott a hatszázasok versenyében. Az esetről megrázó fotók születtek. Bár Martin a saját lábán hagyta el a bukás helyszínét, csapatfőnöke mégis eltiltotta a versenyzéstől a nap hátralevő részére. Állítólag beverte a fejét, bár kétlem, hogy a kamionszerelőt előtte épelméjűnek nyilvánította volna, bárki is.

Sajnos ismét rögös úton jutottunk el a TT első edzésnapjáig, május 26.-ig. Hazánk TT nagykövete, Bitter Sanyi sérülés miatt sajnos nem indul idén. Az első héten, jól bevett szokás szerint, esténként edzések láthatók; itt nagy vonalakban képet kaphatunk az erőviszonyokról. Az újoncok igyekeznek minél jobban begyakorolni a pályát, hogy élesben minden zökkenőmentesen menjen. Az első körökben felügyelettel gurulnak, majd következhet az „eriszdelahajam”.

Az újoncok tábora egy neves újságíróval, Adam Childdel bővült, aki főállásban az MCN tesztelőjeként dolgozik. Az újraélesztett Lightweight kategóriában nevezett, amely főként Kawasaki ER6-osokból és Suzuki SV650-ekből áll. A kategória főkolomposa, első számú fejlesztője az a Ryan Farquhar, aki ősidők óta a zöldeket képviseli.

Úgy tűnik, a szenzációt végül mindig John McGuinness szolgáltatja. A hétfői edzésnapon, amikor a literes gépek is pályára gurulhattak, a friss házas John rögtön 128 mérföld/óra átlagos kört motorozott, holott még panaszkodott is egy kicsit. Ezúttal nem a víz, hanem a napsütés okozott problémát, többször elvakította a kora esti fényözön.

Tegnap este ismét a gyakorlásé volt a főszerep. Az ausztrál Cameron Donald úgy döntött, móresra tanítja a nagymenőket és úgy odaverte a 129 mérföld/órás körátlagot, hogy sokan alig kaptak levegőt. Egy embert kivéve, aki rögtön válaszolt egy 129,4-es körátlaggal. Ki más lett volna, mint McGuinness? Guy Martin egyelőre jócskán elmarad a két Hondástól, de a harmadik helyet azért sikerült megcsípnie egy 127,5-ös körátlaggal. Ez stopperen mérve, 15 másodperces lemaradást jelent McGuinnessel szemben a durván 60km-es pályán.

A nap egyik fő csemegéje mindenképp az a fotó, mely megörökíti Ian Hutchinson találkozását egy sirállyal. Hutchinson szerencsére épp bőrrel megúszta az esetet. Az oldalkocsisok edzését a Daykin házaspár balesete miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani. A férj, Robin állítólag sérülés nélkül megúszta, a feleségét Annettet azonban kórházba szállították, törések gyanújával.

A Man szigeten tartózkodó magyar nézőknek felhívom a figyelmét, hogy a Joey Dunlop alapítvány VIP jegyeket sorsol, bővebb információ a TT hivatalos weboldalán. Ugyanitt 15 másodpercenként frissülő élőképek a depóból és a Manx rádió, élő adásához, ahol, ha látni nem is, de legalább hallgathatjuk a világ legnagyszerűbb motorversenyét.

Eredmények:

Superbike / Senior

Név Köridő

  1. John McGuiness 17:29.59 (129.411)
  2. Cameron Donald 17:32.74 (129.023)
  3. Guy Martin 17:44.97 (127.542)
  4. Michael Rutter 17:50.95 (126.830)
  5. Michael Dunlop 17:52.88 (126.602)

Superstock

  1. 1. Bruce Anstey 17:57.36 (126.075)
  2. 2. William Dunlop 18:04.99 (125.189)
  3. 3. Dan Kneen 18:08.10 (124.830)
  4. 4. Simon Andrews 18:18.96 (123.597)
  5. 5. Gary Johnson 18:25.13 (122.907)

Supersport

  1. William Dunlop 18:08.63 (124.770)
  2. Michael Dunlop 18:09.63 (124.656)
  3. Bruce Anstey 18:19.93 (123.488)
  4. John McGuinness 18:29.86 (122.383)
  5. Cameron Donald 18:40.66 (121.203)

Lightweight

  1. Ryan Farquhar 19:37.04 (115.398)
  2. James Hillier 20:00.01 (113.190)
  3. Michael Rutter 20:00.44 (113.149)
  4. Cameron Donald 20:03.51 (112.860)
  5. Ivan Lintin 20:14.58 (111.831)

Oldalkocsi

  1. Reeves/Sayle 20:04.07 (112.808)
  2. Molyneux/Farrance 20:35.28 (109.958)
  3. Harrison/Aylott 20:40.21 (109.520)
  4. Holden/Winkle 20:54.40 (108.281)
  5. Bryan/Winn 20:58.54 (107.925)