Kicsit kínai, nagyon olasz

2012.06.15. 15:15

Hurrá: az egyszerű, strapabíró, munkára és közlekedésre egyaránt alkalmas motorkerékpár mégsem a múlté, a Borile bemutatta a Multiuso végleges változatát. A háztáji praktikum és a triálos könnyedség keveredik az olasz motoron, amely tömege mindössze 84 kiló – a 230 köbcentis motornak hála, fürgén vezethető és könnyedén irányítható, még rossz terepviszonyok között is.

A gép ötlete Umberto Borilétől, a cégvezetőtől származik: már régóta szeretett volna olyan gépet, amely igénytelen, könnyen karbantartható, tartós és alkalmas nem csak kirándulásra, hanem képességeinek hála, munkára is lehet fogni. „Nem arra terveztük, hogy szépségversenyeket nyerjen, a funkcionalitást tekintettük elsődlegesnek.”

A robusztus alumíniumváz magába foglalja az üzemanyagtartályt. A tengelytáv rövid, 1270 milliméter, az arányok kifejezetten triálosak, ahogy a 21 és 18 hüvelyk átmérőjű kerekekre húzott abroncsok is. A Honda eredetű, de a kínai Zongshennél gyártott (ők készítik a Piaggio csoport számos blokkját), léghűtéses egyhengeressel szerelt Multiuso fekete-zöld és fekete-homoksárga színekben kapható – egyelőre csupán Olaszországban.

Az alacsony tömeg kulcsa a mindössze 3,8 kilogramm tömegű váz, amelybe 5 liter üzemanyagot tölthetünk – a légszűrő üregét is ebben képezték ki. A teljesítményt a tartóssághoz lőtték be: a 26-os Keihin karburátorral táplált motor 15 lóerőt ad le, nyomatéka 16,5 Nm – a váltó ötfokozatú. A fogyasztás is barátságosnak tűnik, 3 litert adnak meg 100 kilométerenként.

A cantilever hátsó futóművet két rugóstag csillapítja, míg elöl 40 mm szárátmérőjű Marzocchi villát találunk. Előre 220, hátra 190-es Braking tárcsát kapott a Borile, amelyek fölé kétdugattyús Brembo nyergeket szereltek.

Nem csak városba, hanem terepre is alkalmas: kétféle áttétellel érhető el a Multiuso. A Motoalpinismo végsebessége 95, a Road konfigurációjé 110 km/h. A legkisebb Borile ára 4700 euró, vagyis 1,4 millió forint – az összeg nagyjából megegyezik a 250-es robogók árával.

A képek forrása: twowheelsblog.com