Nem ilyen Ferrarihoz szoktunk

2012.07.04. 11:56

A logika azt diktálná, hogy a kis cégek meg se próbálják a szélmalomharcot. A folyamatos lejátszásra állított válság durván kaszálja a motoreladásokat – nem csak Magyarországon, nemzetközi szinten is tartós fékezéssé vált a megtorpanás.

Az olaszok viszont rendületlenül próbálkoznak: a Bordone-Ferrari Moto Italiana speciális gép, nem terveznek milliós értékesítéssel. A Castiglione Fiorentinóban található cég izgalmas és egyedi ralimotorral próbálkozik – ki tudja, ez még sikeres is lehet, hisz a Dakar-jellegű versenyek pont azok, ahol amúgy sem tömegtermelésű tucatcuccok száguldoznak, hanem kézzel összeállított csemegék.

Az Mi1 Renato Ferrari és Nicoletta Elisa Altieri Bordone álma volt. Hosszú tervezés és tesztelés után mutattak be az 1535 milliméter tengelytávú, króm-molibdén vázú motort – a térhálós szerkezetet Fernando Prades tervezte.

Az 450-es egyhengerest az olasz TM-től veszik, furat löket aránya: 97×60,8 mm. Mivel nem utcai gép, nem tökölnek elektronikával, a szívóoldalra 41-es Keihin karburátort csatoltak. A váltó ötfokozatú, a szekunder hajtást lánccal oldották meg.

Az versenytechnikájú első villát a Kayaba szállítja, átmérője 48 milliméter. A progresszív karakterisztikát megvalósító hátsó himbarendszerhez Donerre rugóstagot csatoltak. Elöl kétdugattyús 300-as szóló tárcsát találunk, hátra egydugattyúst illesztettek a 240-es tárcsa fölé. A kerékméret 90/90-21 21" és 130/80-18 18". A száraz tömeg 130 kiló – az alacsony tömeg a számos könnyűfémnek és karbonnak köszönhető.