Száz kilométert egy ezresből

2012.09.03. 11:37

A Honda SH-t itthon rendszám nélkül használt, bizonytalan előéletű, ennek ellenére igen tartós és jól összerakott nagykerekű robogóként ismerjük, pedig azokban az országokban, ahol már régóta létezik átjárás a motorozás és az autózás közt, ez az egyik legnépszerűbb nagykerekű típus. Nem is csoda, hogy ezt a Hondát már régóta Olaszországban készítik.

Csak az elmúlt évben 23 ezer Honda SH125i-t és 150i-t adtak el, és először 1984-ben kínált robogót ezzel a betűkóddal a cég, persze akkor még kisebb, kétütemű motorokkal.

A Honda ma jelentette be a típus harmadik generációját. A korábbinál láthatóan ívesebb idomok alatt a kategória legnagyobb ülés alatti sisaktárolója található, ezzel meg is oldották a korábbi nagykerekű robogók egyik legnagyobb problémáját. Az új váz egyébként nem csak a zárt bukósisak befogadásához kellett, de a tömegén is sikerült csökkenteni és oldalsztendert is szereltek rá.

A motorblokk, a PCX-ből már ismert start-stop rendszernek köszönhetően a 125 köbcentis verzió esetében literenként 47 kilométer megtételét teszi lehetővé, persze nem nyélgázon. Az új SH-t egyébként 150 köbcentis kivitelben is készítik, az 43 kilométert mehet egy liter üzemanyaggal.

A Honda biztonsági stratégiájának megfelelően az új SH-hoz nem csak az alapáras kombinált fékrendszer jár majd, de ABS-es verzióban is rendelhető lesz, a következő szezontól.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.