Győzni akar a Honda

2012.10.02. 11:46

A Honda a 2012-es kölni Nemzetközi Motorkerékpár-, Robogó- és Kerékpárvásáron mutatja be CRF450-es ralimodelljét. Az új gép a 2013 januárjában induló Dakaron áll majd rajthoz. A cég 1981 óta kilenc alkalommal vett részt az extrém versenyen.

A Honda első győzelmét a Cyril Neveu aratta 1982-ben, a verseny harmadik kiírásán, majd 1986–89 között zsinórban 4 győzelmet szerzett, így 9 év alatt összesen ötször állhatott a dobogó legfelső fokára a francia versenyző.

A Honda saját bevallása szerint azért vesz rész a világ egyik legkeményebb versenyének számító Dakar-ralin, hogy tesztelje azokat az üzemanyag fogyasztást csökkentő, valamint a motor és a jármű tartósságát, megbízhatóságát növelő műszaki megoldásokat, amelyeket egyes széria motoroknál már bevezetett, de fontos cél az is, hogy a speciálisan a Dakar-ralira gyártott motorkerékpárokban használt és a verseny során bevált technikákat és újításokat később felhasználják egy nagyszériás gyártásánál is.

A CRF450-es ralimotor alapjául a Honda kereskedelmi forgalomban kapható endúrója, a CRF450X-es szolgált. A versenymotor kifejlesztésének műszaki részét a Honda R&D végezte, míg a műveleti támogatást a Honda Racing Corporation biztosította – hasonló rendszerben vettek részt az 1986–89 között rendezett Párizs–Dakar-ralikon: bár akkor külön vázat és motort terveztek a versenyre. Ez lesz az első alkalom, hogy a Honda egy széria járművön alapuló motorkerékpárral indul a ralin. A CRF450-es modell PGM-FI rendszerrel szerelt, amely üzemanyag-takarékos és megbízható. A Honda csapata készen áll az első kereskedelmi forgalomban kapható járművön alapuló modellel szerzett győzelemre.

Az 5 fős Honda-csapat 4 eddig ismert tagjához – Hélder Rodrigues (Portugália), Felipe Zanol (Brazília), Sam Sunderland (Nagy-Britannia) és Javier Pizzolito (Argentína) – az amerikai Baja 1000 terepverseny 11-szeres győztese, Johnny Campbell (USA) is csatlakozik.

A jelenleg még fejlesztés alatt álló CRF450-es ralimodellt már tesztelték Japánban, de az első versenye az október 15-én induló Marokkó-rali lesz. A Dakarra kijelölt öt versenyző elsősorban azzal a céllal vesz részt a Marokkó-ralin, hogy tapasztalatokat gyűjtsön, azonosítsa a versenykörülmények között fellépő járműproblémákat, és kiszűrje a működéssel kapcsolatos esetleges gondokat.

A versenymotor mellett egyéb, nagy érdeklődéssel várt gépeket is bemutat a Honda a kölni szakvásáron.

Az NSC50R robogót arra tervezték, hogy stílusával, agresszív kinézetével, hatékony üzemanyag-felhasználásával, minőségi felépítésével, valamint a biztonságot adó kombinált fékrendszerével megragadja a két keréken ingázó fiatalok figyelmét. Az alábbi színekben érhető el: Pearl White, Grey Metallic és a Repsol színben, amely mintáját a Repsol Honda MotoGP gépétől kapta.

Az eddig csupán az ázsiai piacon hódító CB1100 kiválóan ötvözi a klasszikus és a naked stílust, amelyben a modern technika, valamint a megnyerő és barátságos teljesítmény kapcsolódik össze az időtálló formavilággal. Úgy tűnik, az eredeti japán aluházas indexekhez helyett a gép megkapta a kontinensünk choppereinek krümhatásű műanyag irányjelezőit - kár.

Új színek és speciális kiadású modellek lesznek láthatóak a Honda standján. A Special Edition Crosstourer új grafikájú, matt, sötétített külsőt kapott. A változás érinti az első villákat, a sárhányót és a hátsó részt, a 2012 eleje óta kapható 1200-as túraenduró modellen és az opcionálisan választható dupla-kuplungos váltóval szerelt változaton is.

CBR1000RR Fireblade 2013-ason új változata mutatkozik be a népszerű Tricolor mintának, valamint egy teljesen új, a MotoGP által inspirált Repsol Honda szín. Az utcai motorosok a CB600F Hornet, és a CB1000R naked modellek matt fehér verzióinak örülhetnek.