30 éves a K: a milánói motorkiállításon a BMW jubileumi, speciális festéssel büszkélkedő változatát mutatja be a K1300S-nek. 1983-ban ugyan meglepődve és kételkedve fogadták a bokszerpápa első soros gépét, de a bajorok bizonyítottak – mostanra ezeknek is kialakult a saját rajongótábora.
Eltelt három évtized, a folyadékhűtéses motor igazolta létjogosultságát – mi más magyarázná, hogy a legújabb csúcsmodellek is mind megőrizték az eredeti alapkoncepciót: nyomatékos blokk, kardánhajtás, elsőrangú túraképesség?
A jubileumi modell nem csak színnel, de hasznos felszerelésekkel is kedveskedik: ESA II markolatról, menet közben vezérelhető futóműállítás, keréknyomás-figyelő, kipörgésgátló és ABS fékrendszer jár a fehér-fekete-vörös sporttúra motorhoz.
A váltóasszisztens nem csak kényelmes, de brutális sprinteket enged, míg az Akrapovic kipufogó karakteres hangot biztosít. A fedélzeti számítógép adta információk órákig tartó szórakozást adnak – jobb, ha nem menet közben kísérletezünk velük, akkor nézzünk csak előre, míg tenyerünket finoman kényezteti a fűthető markolat melege.