Kínai, de amúgy olasz. Az ár a lényeg?

2012.11.08. 16:57

A Benelli megpróbálkozik a visszatéréssel a közép- és kiskategóriás gépek piacára: a már kínai tulajdonú olasz mindig is a technikai csemegékre és az esztétikára fogékonyak márkája volt – elég, ha a hathengeres Sei 750-re, vagy a Tornadóra gondolunk.

Az évekkel ezelőtt megtervezett, de most megjelentetett négyhengeresnek lesz kínai változata is, de kontinensünkön megtartják a legendás nevet. A BN 600 soros négyes, folyadékhűtéses motorkerékpár. Nem kérkedik túlzott erővel, hisz 11500-as fordulaton megjelenő 82 lova manapság nem számít soknak – persze a mindennapi életben ez is több, mint elég.

Hatfokozatú váltóval pásztorkodhatnak a majdani tulajdonosok, akiket az előzetes sajtóinformációk szerint rendkívül kedvező árral csábítanak; hogy mennyi az annyi, még nem derült ki pontosan. A váz acél és alumínium keveréke, az első villa fejreállított, 50 milliméteres. A fékek radiális felfogatásúak, amelyekhez 300-as tárcsákat illesztettek. A kerekek 17 hüvelyk átmérőjűek, a gumik mérete 120/70 és 180/55.

Aki még ennél is praktikusabb és olcsóbb gépre vágyik, pillantson rá az Benelli Uno C250-re. Ezen már jobban érezni a kínai Qianjiang formai követelményeit – ennek ellenére nem néz ki rosszul az egyszerű, acélvázas egyhengeres.

Folyadékhűtéses blokk és fejreállított villa – ennyi, amit a modernségnek adtak. A többi részlet abszolút hagyományos, de ez nem is baj: nem okvetlen kell világszenzációt villantani, hogy valami sikeres legyen a negyedliteres kategóriában.