400 lesz a vége?

2013.01.23. 14:18

Bezzeg a régi jó dolgokból csak marad valami: a Yamaha SR-nek megjelent a 35. jubileumi kiadása. Az egykor friss, de mára hibátlan veteránná érő egyhengeres még mindig sokak kedvence – nagy kár, hogy Európában már nem árulják.

1978-ban mutatták be, egyszerű volt, praktikus és megfizethető, így sokak kedvence lett az 500-as gép. A gyártási intervallum már alapból rekordhosszúságúra nyúlt, hisz a félliteres dübörgőt 1999-ig készítette a Yamaha.

A japán piac még részesedett a jóból: 400-as kivitelben, de tovább folytatódott a belpiacos termelés. 2008-ban őket is utolérte az emissziós előírások sprintje, így felfüggesztették az SR sorozatot. Két év alatt visszakövetelték a rajongók, így új befecskendezővel, de hagyományos berúgóval minden ment tovább.

A jelenlegi kivitel 25 lóerős, így pont jó lenne az A2-es jogsikategóriához. Az angol lapok már régóta rebesgetik, hogy a régies gép visszatérhet hozzájuk, de már amerikai kollégáik is észlelték az SR400-at a kinti forgalmazó rejtekén. Ki tudja, a Yamaha visszahozza a klasszikus egyhengerest? Nem lenne hülyeség: a Kawasaki W800 jól fogy, a Triumph, a Moto Guzzi, a Harley és a Honda ráment a retróra – talán nekik is bejönne.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.