A koreai ízlés továbbra is remek

2013.02.06. 16:59

Ugyan idehaza is fut belőle néhány, de a Hyosung Aquila sosem lett a hazai power cruiser piac slágere. A gép legerősebb célpiacán, az India Bike Weeken bemutatták a GV650 Pro legfrissebb változatát.

Mondhatnánk rá, hogy a Harley V-Rod koreai kistestvére, de van benne annyi sajátos ázsiai íz, hogy azonnal felismerhetővé válik a V2-es. A tank alatti krómozott panel rögtön elárulja, melyik gépről van szó – aki furcsán modern és közepesen aránytalan motort szeretne, nyissa nagyra szemét.

A 11,6:1 kompressziójú kéthengeres teljesítménye 74 lóerő, amelyet magasan, 9000-es fordulaton ad le. A nyomaték 62,1 Nm 7000-nél – a számokból látszik, hogy nem igazán a békés cirkálásra tervezték az utcai, sportos gépből származó folyadékhűtésest.

A váz acélcsövekből készült, a tengelytáv 1700 milliméter. Az Aquila tömege 240 kiló: nem kevés, de a súlypont aránylag alacsonyan lehet. A futómű külsőre sportos: az első villa 41 milliméteres szárvastagságú fejreállított, részben állítható. A hátsó rugóstagoknak csupán az előfeszítése módosítható.

Az első fék 300-as dupla tárcsákkal bír, melyek fölé kétdugattyús nyergeket szereltek. Hátra 270-es jutott, egy szem dugattyúval. A gumik mérete 120 / 70ZR – 18 59W és 180 / 55ZR – 17 73W – ezek sem kifejezetten passzolnak a cruiser-chopper műfajhoz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.