Gazdaságos Honda a kirándulóknak

2013.02.11. 10:51

A racionális család, mondhatnánk: a közös műszaki platformra épülő NC modellcsalád ismét kibővült, igaz, a CTX700 Európába csak jövőre érkezhet. A gépet az amerikai piacra dobják be először – a Honda esetében nem ritka az ilyen stratégia.

Kicsit túra, kicsit cruiser; a név a Comfort, Technology, eXperience szavakból alakult ki. Fontos adalék, hogy ilyen névvel már létezik motor a Hondánál: a terepes, egyhengeres, négyütemű gép az ausztrál birkapásztorok egyik kedvence, legendák terjengenek megbízhatóságáról és egyszerűségéről.

A soros kéthengeres 700-as ugyan egy picit bonyolultabb, mint a kis bokorugró, de ismerve és kedvelve az NC családot, tudjuk, hogy itt sem kell űrtechnikára számítani – ez a mindennapi túrázók kedvence lehet.

Két verziót kapunk: az N kis rovarfejes lámpaidomot kapott, míg a sima CTX700 csinos túraidomot – igen, ez lehet a V-motoros NT700V Deauville gazdaságos utódja. Az amerikaiak által kiadott sajtóanyag ígérete szerint választható opcióként DTC dupla kuplungos kivitel is megjelenik.

Az ülésmagasság 720 milliméter: alacsonyabbaknak vagy az egyenes derekú testtartást kedvelőknek megfelelő lesz. Az tengerentúl amúgy is kedvelik ezt a fajta építést: gondoljunk csak a nálunk szinte teljesen ismeretlen Honda Pacific Coast modellre.

Az első villák szárvastagsága 41 milliméter, rugóútjuk 107 milliméter. A hátsó központi rugóstag 11 centi mozgást enged meg a 160/60-17-es gumival szerelt keréknek. A kormányzott oldal 120/70-17-es abroncsot kapott.

Hazai árak értelemszerűen nincsenek, de ismerve a cég taktikáját és a három NC árképzését, nem számíthatunk mellbevágó összegre. Az európai forgalmazás kezdetéről még nem adtak ki hivatalos közleményt.