A Yamaha tudja, a legszebb a léghűtéses

2013.03.12. 10:46

A történelem ismétli önmagát, most kicsit minden olyan, mint a nyolcvanas évek elején, amikor a japán gyártók megpróbálták elcsenni a Harley vásárlóit a kicsit barokkos kéthengereseikkel. A formatervezésük persze lényegesen jobb azóta, így a léghűtéses Yamaha Star Bolt kifejezetten szemrevaló motorkerékpár lett.

Messziről Sportsternek is nézhetnénk, de a részleteket szemlélve már látszik, hogy rengeteg egyedi, önálló, igazán yamahás megoldás van rajta. A kéthengerest az XVS950A-ból emelték ki, ám jól látszik, hogy a Bolt új, filigrán vázat kapott – nem csak szemre könnyebb testvérénél, hanem a mérlegen is: tömege 245 kiló.

A hengerenként négyszelepes 60 fokos hengerszögű OHC blokk furat löket aránya 85x83 mm. A teljesítménye 54 lóerő, amelyet 6000-es fordulaton ad le. Ehhez 77 Nm forgatónyomaték párosul, amely már 3000-es fordulaton megjelenik. A váltó ötfokozatú.

Az üzemanyagtartály 14,5 liter – ugyan nem nevezhető óriási túratanknak, de a hivatalosan megadott öt literes fogyasztással nagyjából így is megtehető 280 kilométer. Az ülésmagasság szimpatikusan alacsony, 690 milliméter – az amerikai Yamaha számít a hölgyvásárlók szimpátiájára, ugyanúgy, mint konkurense, a Harley-Davidson.

Az 1570 milliméter tengelytávjával motorozhatónak tűnő Bolt hazai forgalmazásról egyelőre nincsenek hivatalos információink, de bízunk benne, hogy nem rejtik el az európaiak elől. A 41-es első villák rugóútja 12, míg a hátsó keréké 7 centi. Mivel R-spec kivitel is érkezik, modernebb, sportosabb futóművet is ígér a Yamaha. Elöl 19, hátul 16 hüvelykes kerekeket találunk – a féktárcsák mérete megegyező, 298 milliméter.