Versenygumi, nem csak pályára

2013.03.21. 15:04

A Dunlop a mai napon két új, kifejezetten a profi motorversenyzők számára kifejlesztett terméket vezet be a piacra: a KR106/108-at és a Sportmax D212 GP Pro-t európai, japán és észak-amerikai tervezőmérnökökből álló csapat fejlesztette. Mindkettőnél különféle futókeverékek közül lehet választani, ily módon a nagy teljesítmény az egyedi igényekhez szabható.

A Dunlop világszerte több mint 140 bajnokságon van jelen, nem elhanyagolható győzelmi aránnyal. A D212 GP Pro-val már 2012-ben is több versenyt nyertek, többek között a Man-szigeti TT Superstock kupát, az IDM Supersport Bajnokságot, az Ausztrál Supersport versenyt, valamint az Alpok-Adria Superstock és a Southern 100 versenyt.

Bár egymástól függetlenül fejlesztették őket, mindkét abroncsot felvértezték a versenyzésre és közúti használatra kifejlesztett technológiai vívmányokkal, így például az NTEC nyomásszabályozási lehetőséggel. Ez számos szögben lefutó párnaréteggel rendelkező radiális betét, melyet egy folytonos Jointless Belt (JLB) öv vesz körül az abroncs méretnövekedésének és belső feszültségeinek mérséklése érdekében. Ezáltal egy nagyon stabil futóperem jön létre, amely lehetővé teszi a motoros számára, hogy a versenypályára optimalizálja az abroncsát, az abroncsnyomás biztonságos csökkentésével.

Az innovatív NTEC rendszer második generációjának köszönhetően a motorosok versenykörülmények között lecsökkenthetik abroncsaikban a légnyomást, így a legjobb tapadást érhetik el.” – tájékoztat Sharon Antonaros, a Dunlop Motorcycle EMEA területéért felelős igazgatója.„A versenypályán az abroncsnyomás akár 1,0 bárra is csökkenthető a hátsó abroncsban!” Az alacsonyabb gumiabroncs-nyomás szélesebb felfekvő futófelületet jelent, ami fokozottabb tapadást és úttartást eredményez.

A Multi-Tread Compound technológiája szintén szerepet kapott mindkét abroncs fejlesztési folyamatában. A futófelület középvonalának keveréke a motorkerékpár függőleges helyzetében biztosítja a megfelelő fékezhetőséget, tapadást és stabilitást, míg az abroncs oldalának futókeveréke a nagyszerű tapadásról gondoskodik a kanyarokban. A JLB technológia fékezéskor egyenes nyomvonaltartást, nagy sebességnél pedig megfelelő stabilitást biztosít.

Teljesen új szerkezetet fejlesztettünk ki, amelyben az övek és a karkasz által bezárt, gondosan megtervezett szögek az oldalfalak stabilitását szolgálják” – mondta el Patrice Omont, a Dunlop motorkerékpár- és motorsport területért felelős kutatás-fejlesztési igazgatója. „A nagymértékben javuló irányíthatóság mellett ez ideális a gyors kanyarvételhez és a pontos nyomvonaltartáshoz, még a legextrémebb bedőlési szögek mellett is.”

A Jointless Tread (JLT) sávtekercselési technológia lehetővé teszi, hogy többféle keverék kerüljön precízen elhelyezve a gumiabroncs szerkezetébe, így biztosítva a tartósságot, a kopásállóságot, a futófelület középvonalától a peremig terjedő rész tapadását, és a nagy sebességnél megmutatkozó abroncsstabilitásban jelentkező előnyöket.

A KR106 és a KR108 prémium versenyabroncsok, melyeket kifejezetten a versenypályákra fejlesztettünk ki” – teszi hozzá Antonaros. „Az új D212 GP Pro viszont közúton is legálisan használható, így lehetővé teszi, hogy a motoros a járművén közelítse meg a versenypályát. Mindkét modellt arra terveztük, hogy világszerte elsőként fussanak a célba, legyen szó akár profi, akár kedvtelésből folyó versenyekről.”

Rendelkezésre álló méretek:

KR106

Első: 120/70 R 17 TL, 125/65 R 17 TL

KR108

Hátsó: 185/65 R 17 TL, 195/65 R 17 TL

D212 GP Pro

Első: 120/70 ZR 17 TL

D212 GP Pro

Hátsó: 190/55 ZR 17 TL, 200/55 ZR 17 TL