A válság a Piaggiót is elérte

2013.05.07. 08:59

Az Európában évek óta húzódó gazdasági válság és a hosszú, hideg tél a Piaggo-csoport eladásaira is hatással volt. Az olasz vállalat 2013 első negyedévében 11,6 százalékkal kevesebb motort tudott eladni, mint a tavalyi év azonos szakaszában.

2012-höz képest az összes bevétel mintegy 40 millió euróval csökkent, a cégcsoport nyeresége a tavalyi 3,2 millió euró helyett idén csupán 1,1 millió volt. A hanyatlás leginkább az európai piac gyenge eredményeivel magyarázható - a Piaggo vezetői szerint az öreg kontinensen 2007 óta nem volt ilyen alacsony a kereslet a motorjaikra, ráadásul az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint az olasz, szintén komoly volt a visszaesés.

Nem volt hiábavaló ugyanakkor az a munka, melyet az új Moto Guzzi modellek reklámkampányába fektettek az olaszok: a V7-es sorozat és a California 1400 a válság ellenére is népszerű volt – összessen 27,9 százalékkal több Guzzi fogyott, mint 2012-ben.

Európán kívül biztatóbbak voltak az eredmények: Észak-Amerikában a hosszú tél ellenére is 25,2 százalékkal több motort adtak el, Indiában pedig a Vespák fogytak nagyon jól. Érthető tehát, hogy a Piaggio újragondolja terveit, és Ázsia felé nyit: mind az Aprilia Caponord 1200, mind pedig a Vespa 946 indiai bevezetésétől sokat várnak.