Dögös hiper-Ducati túrázóknak

2013.05.23. 07:40

A tavaly novemberi, milánói EICMA motorkiállításon mutatta meg először új Hypermotard-sorozatát a Ducati. A három modellből álló széria egyik tagját, a Hyperstradát túrázóknak szánja az olasz gyártó – a szélvédővel és túradobozokkal felszerelt változatról újabb adatokat és képeket tettek közzé, sőt videón is láthatjuk a motort.

A Hyperstrada csőváza megegyezik a két Hypermotardéval, és a 821 köbcentis Testastretta blokk is közös – a vízhűtéses V2-esből 110 lóerős teljesítményt (9250-es fordulatnál) és 90 newtonméteres csúcsnyomatékot (7750-es fordulatnál) hoztak ki a gyáriak. Igaz, a teljesítmény három fokozatban állítható, így városi üzemmódban akár 74 lóerőre is csökkenthetjük.

Előre 42 milliméteres Kayaba fejreállított villa került, hátra pedig Sachs rugóstag – a 85 centis ülésmagasságú alapmodell esetében a rugóút elöl-hátul 150 milliméter, de az alacsonyított kivitelnél (83 cm-es ülésmagasság) 20 milliméterrel rövidebb. A Hypermotardokkal ellentétben a túragép tengelytávja nem 1505, hanem 1490 mm. A Hyperstrada száraz tömege 181 kilogramm.

A Ducati biztonsági csomaggal szereli fel a Hyperstradákat, így az elöl két-, hátul egytárcsás Brembo fékrendszerhez ABS is kapcsolódik, melyet három lépcsőben lehet állítani, a kipörgésgátló pedig nyolcfokozatú. A túrajelleget szélvédő és túradobozok kölcsönzik a modellnek, emellett hosszított első-hátsó sárvédővel és középtámasszal is felszerelik a motort, amelyet Ducati Red vörösben és Arctic White fehérben forgalmaznak.