Címvédővel a felhők fölé

2013.06.09. 14:24

A legendás Pikes Peak-i hegyi felfutón egyre több gyártó áll rajthoz villanyhajtású géppel. Tavaly a Suzuki sportigazgatója, Monster Tajima az autósok közt Mitsubishi i-MIEV-en alapuló prototípussal versenyzett, idén pedig az Amarok Racing már Kanada első szupersportmotorját, a P1A-t is benevezte a versenyre – a nyeregbe a hatszoros győztes Greg Tracy ül.

Carlin Dunne - itt még Ducatival
Carlin Dunne - itt még Ducatival

Az Amarok egyik legnagyobb riválisa a Lightning Motorcycles lehet – ők a kétszeres győztes – és címvédő – Carlin Dunne-t szerződtették, aki a jelenleg érvényes motoros időrekordot is magáénak tudhatja: Ducati Multistradájával 9 perc 52 másodperc alatt küzdötte le a számtalan kanyarral nehezített, 19,99 kilométeres pályát, melynek szintemelkedése 1440 méter.

Dunne egyébként már tesztelte is a Lightning versenygépét, és egészen lenyűgözték a tapasztalatok. Saját elmondása szerint ehhez fogható gyorsulást és erőt még egyetlen korábbi motorján sem érzett. A Lightning célja a Pikes Peak-i győzelem, amelyre minden esélyük meg is van – igaz, az Amarokkal komolyan számolniuk kell majd.