Villannyal nyomták le a benzineseket
A Lightning Motorcycles kevesebb, mint egy hónappal a 2013-as Pikes Peak-i hegyi felfutó rajtja előtt jelentette be, hogy a kétszeres címvédőt, Carlin Dunne-t ültetik versenygépük nyergébe. Dunne már a gumiteszteken is bizonyította, hogy elektromos hajtással is nagyon gyors tud lenni – a lendület a versenyre is megmaradt.
Bár a hegyi futamon nem sikerült felülmúlnia tavalyi, ducatis pályacsúcsát – így az autósokkal ellentétben a motorosoknál nem volt rekorddöntés -, de így is nagy fölénnyel tudott nyerni. Alig lépte át a tízperces álomhatárt (10 perc, 964 ezredmásodperc), míg a legjobb benzinesként Bruno Langlois futott be egy Ducati Multistradával, Dunne-tól bő 21 másodperccel lemaradva.
Az autósoknál még nagyobb volt a győztes fölénye: a kilencszeres rali-világbajnok francia Sebastien Loeb 8:13.878-as pályarekordot állított fel Peugeot-jával. A tavalyi győztes, és egyben eddigi csúcstartó Rhys Millen hiába javított 44 másodpercet 2012-es idején, 9:02-es eredménye jócskán elmaradt Loeb csúcsától.