Elpusztíthatatlan japánt Európának is

2013.07.05. 08:28

A Yamaha 1978-ban mutatta be félliteres, léghűtéses egyhengeresét, az SR500-at, mely sokak kedvenceként egészen 1999-ig gyártásban maradt – sőt, Japánban a belpiacos termelés ezután sem állt le, 400 köbcentis kivitelben folytatták az SR-ek összeszerelését.

A károsanyag-kibocsátási előírások miatt 2008-tól a japánok otthon is kénytelenek voltak szüneteltetni a modell gyártását, ám két év múlva a rajongók követelésére visszatért az SR400. Idén januárban a Yamaha bemutatta a 35. jubileumi kiadást, mely 25 lóerejével beleférne az Európában nemrég bevezetett A2-es jogosítvány-kategóriába is – eddig azonban csak találgatni lehetett, hogy az öreg kontinensre is eljut-e a gép.

A Yamaha szerint a közeljövőben akár meg is kezdődhet a régies stílusú motor forgalmazása Európában – ha 2014-es modellként akarják forgalmazni, minden bizonnyal már zajlik is a homologizáció. Japánban 1,4 millió forintnyi jenért árulják az SR400-at, Európában ez az ár szinte biztosan magasabb lesz, ha eljut ide a motor.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.