Takarékosabb Piaggiók jönnek

2013.07.07. 08:44

A Piaggio egyik legnépszerűbb modellje a Liberty: az 1997-es bevezetés óta több mint 800 ezer darabot adtak el belőle. Közben persze többször felfrissítették a modellcsaládot – most újra elérkezettnek látták az időt a megújulásra.

Az új Liberty 3V 125-ös és 150-es kivitelben érkezik: a valójában 124, illetve 155 köbcentis blokkok háromszelepesek. A vízhűtéses egyhengeres hengerfeje két kisebb szívó- és egy nagyobb kipufogószeleppel készül – ez a megoldás a Vespa LX-ből és a méregdrága 946-osból lehet ismerős.

A csökkentett belső súrlódású blokkok kisebbike a Libertyben 10,3, a nagyobbik 11,8 lovas, csúcsnyomatékuk 10,4, illetve 13 newtonméter. Az ígéretek szerint mindkét változat két liter körül eszik száz kilométerenként – igaz, a Piaggio állandó 50 km/h-s haladással számolta a fogyasztást.

Az acélcső vázon is módosítottak, a tengelytáv a korábbi 132,5 centiméterről 134,5-re nőtt, miközben maga a robogó másfél centivel rövidebb (192 cm) lett. Elöl a 16-ös kereket 15-ösre cserélték, hátul megmaradt a 14 colos. A fékrendszerhez nem nyúltak, így elöl továbbra is 240 mm-es tárcsa, hátul pedig 140 mm-es dob gondoskodik a megállásról.

A motor külsején komoly módosításokat nem végeztek, de az ülés az ígéretek szerint kényelmesebb lett, alatta pedig a korábbi 8,8 literes tárolókapacitás 10,8 literre nőtt – az akkumulátort ugyanis előre költöztették. Az új Liberty 3V négyféle fényezéssel, Blu Midnight kék, Nero Grafite fekete, Bianco Perla fehér, illetve Marrone Onix barna színben lesz kapható, árát még nem hozták nyilvánosságra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.