Dögösebb és drágább lesz a meztelen Agusta

2013.07.09. 08:13

A közelmúltban több változás is történt az MV Agusta vezetőségében. A varesei székhelyű olasz motorgyártó elnökének ezzel nem titkolt célja, hogy a közeljövőben tőzsdére vigye a vállalatot, emellett pedig megduplázná az Agusta eladásait is. Az értékesítések szempontjából a háromhengeres modellek szerepe talán a legfontosabb, ezeket ugyanis – a többi típushoz képest – elérhető áron kínálják.

Az olaszok persze továbbra sem a tömegek számára készítik gépeiket – ezt jól mutatja a Brutale 1090 sorozat árazása is: az alapmodell 12990 eurótól (3,8 millió forinttól) vihető haza Olaszországban. Ennek a modellcsaládnak a csúcsára érkezik most a Brutale Corsa, mely az eddigieknél jóval drágább lesz – 20990 euróért, vagyis bő hatmillió forintért kínálják.

Ennyi pénzért nem egy teljesen újratervezett gépet kapunk: megmarad természetesen a négyhengeres, 16 szelepes blokk, melynek 1078 köbcentijéből 158 lóerőt és 100 newtonméteres nyomatékot csikartak ki. A komolyabb módosítások az alapkivitelhez és az R-, valamint RR-modellekhez képest a kifejezetten ehhez a motorhoz készített, egyedi könnyűfém felni, valamint az Öhlins első villa. A további változtatások a részletekre fogékonyaknak szólnak, így például a kézzel varrott ülés, és a szénszálas első- és hátsó sárvédő, Corsa-logóval. A meztelen gép piros-fehér fényezést kapott, a vázat pedig feketére festették.

Az Agusta egyelőre csupán egyetlen, oldalnézeti fotót tett közzé a Brutale Corsáról, de remélhetőleg hamarosan érkezik bővebb gyári galéria is, melyen már az apróbb részletek – így a motoron elvégzett módosítások – is jól láthatóak lesznek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.