A Harleynak leáldozott?

2013.08.07. 11:12

Amikor a Polaris 2011-ben megvásárolta az Indiant, szinte a süllyesztőből húzták ki a legendás amerikai márkát, hogy újra a Harley Davidsonnal rivalizálhassanak. Hamarosan meg is indultak a fejlesztések, és hetven év után végre elkészítettek egy teljesen új, modern motorblokkot, a V2-es Thunderstroke 111-et.

Az új blokkot először egy szivarformájú versenygépbe építették, mellyel Burt Munro emléke előtt tisztelegtek, de nem kellett sokat várni arra sem, hogy megvillantsák az első sorozatgyártású gépet, mely megkapja a Thunderstroke 111-et. A 2014-es Chiefről először csak egy sziluettes fotót közöltek, az augusztus elején megrendezett Sturgis Motorcycle Rallyn azonban már hivatalosan is leleplezték a motort.

Az új Chief három változatban lesz majd kapható. Ezek közül a legolcsóbb a 18999 dolláros (4,3 millió forintos) Classic. A hagyományos stílust őrzi a sárvédők és könnycseppformájú üzemanyagtank kialakítása, valamint a tankon elhelyezett műszeregység, a gazdag krómozás és a bőr nyereg is. Emellett persze a modern kor követelményeinek is megfelel a Chief Classic, melyet ABS-szel, tempomattal, throttle-by-wire gázmarkolattal és kulcsnélküli indítással is felszereltek.

A 20999 dolláros (4,7 millió forintos) Chief Vintage-hez többek közt levehető szélvédő és bőr oldaltáskák is járnak. A 22999 dolláros (5,2 millió forintos) csúcsmodell, a Chieftain a gyártó történetének első, teljes idomzattal ellátott choppere lett. A fejidomban kaptak helyet a ledes irányjelzők, a szélvédő magassága pedig elektromosan állítható. A legdrágább Chief ezen kívül távirányítósan zárható oldaldobozokat, nagyteljesítményű audiorendszert és guminyomás-figyelőt is kapott.

Mindhárom kivitel a Thunderstroke 111 blokkot kapta meg, hatsebességes váltóval. Az 1819 köbcentis, 49 fokos hengerszögű, léghűtéses V2-es igen nyomatékosra sikerült: a 162 newtonméteres csúcsot háromezres fordulatnál éri el. A Chief-sorozat modelljei már megrendelhetőek, a kereskedésekbe azonban csak kicsivel később, szeptemberben jutnak el. Az Indian tervei szerint az idei év végére hazai piacukon 140, míg az Egyesült Államokon kívül 70 partnerük forgalmazza majd a motorokat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.