Így lesz olcsó a Superbike

2013.08.14. 09:52

A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM), a gyártók szövetsége (MSMA) és a Dorna már júniusban megegyezett arról, hogy a költségcsökkentés érdekében új szabályokat vezetnek be a Superbike világbajnokságon. Akkor még sok kérdés megválaszolatlan maradt, most viszont nyilvánosságra hozták a részleteket is.

Fontos változás, hogy 2014-től a Superbike-csapatok versenyzőnként nyolc motorblokkot használhatnak fel egy szezon alatt – tizenöt futamra kell tehát ezt beosztaniuk. Ez már nem példa nélküli a motorsportokban, 2012-től a Supersport kategóriában is érvényben van a nyolcblokkos korlátozás. Nemcsak a motorokat érinti majd a változás, a fékek és a futóműalkatrészek költségeit is maximalizálják.

A gyártók a 2014-es, 2015-ös és 2016-os szezonban is meghatározott áron kínálják majd csomagjaikat a privát csapatoknak. Az előírások szerint ezeknek a motoroknak a paraméterei nem térhetnek el a gyári csapatoknak szállított gépekétől, szezon közben pedig további fejlesztéseket is kapnak majd motorjaikhoz a privát versenyzők.

Újdonság lesz az EVO alkategória bevezetése is, amelyben a Superbike szabályai alapján tervezett vázat, felfüggesztést és fékeket használhatnak a csapatok, a blokk és az elektronika viszont a Superstock 1000 kategória előírásainak kell, hogy megfeleljen – a fék és futómű árára itt is meghatároznak egy maximális értéket.

Az új szabályokkal a költségcsökkentés mellett azt próbálják elérni, hogy a csúcskategória vonzóbb legyen a csapatok számára, így a Superstock versenysorozatban érintett istállók kedvet kapjanak ahhoz, hogy feljebb lépjenek a Superbike-vb futamaira. A szabályváltozásokat illetően további részletek és pontosítások augusztus végén várhatók.