A KTM alig két évvel ezelőtt mutatta be a Freeride 350-et: az új terepmotort elsősorban azoknak szánták, akik még csak ismerkednek az off-road motorozással. A kezdőknek is könnyű szívvel ajánlható gép mindössze 99,5 kilós lett, és a 350 EXC-F 24 lovasra átalakított blokkját kapta meg.
A Freeride-család második tagjaként az elektromos Freeride E készült el, igaz, értékesítésének megkezdését jó ideje halogatják – 2014-ben talán végre megérkezhet. Most azonban itt a KTM legújabb terepese, a Freeride 250R. A negyedliteres kétütemű blokk a 250 EXC-ből származik, de kissé átfaragták, új hengerfejet és dugattyúkat kapott. A hatgangos váltó első öt fokozata kifejezetten rövid, míg a hatodikat hosszabbra hangolták.
A 250-es Freeride nagyobb köbcentis testvéréhez képest hét kilogrammal könnyebb, 92,5 kilós lett, 250 milliméteres első- és 280 mm-es hátsó rugóútja megegyezik a 350-esével, míg hasmagassága közel hat centivel nagyobb lett. A benzintank kapacitását 5,5-ről 7 literre növelték. A megállásról elöl 260, hátul pedig 210 milliméteres féktárcsák gondoskodnak, a küllős felnikre pedig Maxxis Trial-Maxx gumikat szerelnek.
A kezdők számára is ideális 250-es terepmotor forgalmazásának megkezdéséről egyelőre nem adtak ki információt, ára pedig várhatóan 2,2 millió forint körül alakulhat majd.