Ezer lóerővel a 640 km/h-s rekordért

2013.08.30. 11:43

Közös munkával épített ezer lóerős szörnyeteget a Hot Rod Conspiracy és a Carpenter Racing: a Castrol Rocket streamlinert a bonneville-i sós síkságon teszik majd próbára.

A jelenlegi rekordot 2010-ben futotta Rocky Robinson, aki Ack Attackjával 605 km/h-s sebességgel száguldott – versenygépét két Suzuki-blokk hajtotta, és ezzel az eredménnyel ő lett az első motoros, aki átlépte a 600 km-h-s álomhatárt. Ezt az eredményt adná át a múltnak a Castrol Rocket.

A 760 centméter hosszú szivarba a Triumph Rocket III-ban megismert blokkból kettőt is építettek, ezek hengerűrtartalmát azonban az egyenkénti 2294 köbcentiről 1485-re csökkentették, hogy beleférjenek a kategória 3000 köbcentiméteres korlátozása alá. A hengerek furata változatlan maradt, a löketet azonban lerövidítették, a maximális fordulatszámot 5750-ről 9000 fölé emelték. Mindkét blokk kapott egy folyadékhűtésű Garrett-turbót is. Az első felfüggesztéshez két, a hátsóhoz egy lengőkart alkalmaztak, a rugóstagok pedig az Öhlinstől származnak.

A cél egyébként nemcsak az érvényben lévő rekord megdöntése: a Castrol Rockettel át akarják lépni a 400 mérföld/órás sebességet, vagyis 640 km/h fölötti tempóval száguldanának. Ehhez persze egy vakmerő pilótára is szükség van: a nyeregbe az amerikai Jason DiSalvo ül, aki korábban néhány futamon a MotoGP-ben is kipróbálhatta magát.