Megújul a Kawasaki túragépe

2013.09.07. 14:36

Bemutatta a Z1000SX sport-túragép felfrissített változatát a Kawasaki. A japán gyártó számos kisebb-nagyobb módosítást végzett el a motoron, hogy a jövő évi modell az eddiginél is kényelmesebb és kezesebb legyen.

A gyáriak változtattak kicsit az 1043 köbcentis, sornégyes blokk teljesítménye változatlanul 138 lóerő maradt, de kissé áthangolták, valamint a kipufogórendszeren is változtattak. Az ígéretek szerint így közvetlenebb gázreakcióra és egyenletesebben leadott teljesítményre számíthatunk, a kiszámíthatóbb viselkedés még élvezetesebbé teheti a túrázást.

A Z1000SX megkapta az elektronikusan vezérelt KTRC kipörgésgátlót, melyet többek közt a Versysből már ismerhetünk. Ez három fokozatban állítható, így szükség esetén az alacsony tapadású, akár nedves utakon is biztonságot nyújt, de a sportosabb közlekedést is lehetővé teszi. A fékrendszer a jelenlegi modelléhez hasonlóan a Tokicótól származik, blokkolásgátló külön rendelésre jár hozzá.

A japán márka sportgépe talán azért kapta a legtöbb bírálatot, mert a túradobozok elég esetlenül álltak a Z1000SX-en, nem harmonizáltak eléggé a formavilágával. A Kawasakinál elfogadták a kritikát, a 2014-es kivitel dobozai már szorosan hozzásimulnak a motorhoz, és természetesen színre is fújták őket. Az egyenként 28 literes kapacitású tárolókkal a sport-túragép teljes szélessége 925 milliméter.

A Kawasaki európai részlegének főnöke, Yasushi Kawakami szerint a Z1000SX-szel mind a szupersport-, mint pedig a túramotorok rajongóit megpróbálják megnyerni, így próbálnak előkelő pozícióba kerülni a sport-túra piacon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.