Új BMW család: C-Evolution

2013.09.11. 12:42

A BMW már 2011 nyarán elismerte, hogy dolgoznak egy olyan elektromos robogón, mely nagy hatótávolságával valódi alternatívát jelenthet a napi ingázók számára. Először az E-Scooter tanulmány érkezett meg, majd a tavalyi, londoni olimpián a C Evolution prototípust is bemutatták.

Az óriásrobogó-kínálatot bővítő modell azóta megérett a sorozatgyártásra, így a C 600 Sport és a C 650 GT mellett immár elektromos kivitelű gépet is választhatnak a C-sorozat rajongói. Az újdonság folyadékhűtésű villanymotorja folyamatosan 15 lóerő leadására képes, csúcsteljesítménye ennél jóval nagyobb, 46 lóerős. Ehhez 75 newtonméteres nyomaték társul, a végsebességet pedig 120 km/h-nál elektronika korlátozza.

A motort azonban nemcsak az teheti vonzóvá a városi közlekedők és az ingázók körében, hogy nem kér hagyományos üzemanyagot: a 8 kWh-s akkumulátor akár 100 kilométer megtételére is elegendő, ráadásul otthon, hagyományos 230 voltos aljzatról is tölthető. A teljesen üres akkumulátort egyébként 4 óra alatt tölthetjük maximumra. Menet közben fékezéssel és gáz nélküli gurulással is energiát nyerhetünk.

A hatótávolság természetesen függ a használat módjától is. Ahhoz, hogy mindenki megtalálja a magának megfelelőt, a C Evolution menettulajdonságai négy fokozatban állíthatók. A Road- és a Dynamic-módban a gyorsulás és a teljesítmény, míg Eco Pro- és Sail-módban az energiatakarékosság kap nagyobb hangsúlyt. A megállást elöl-hátul tárcsafék segíti, a blokkolásgátló pedig az alapfelszereltség része.

A C Evolutiont a Frankfurti Autószalonon állítja ki a BMW. Az óriásrobogó ára egyelőre nem ismert, de a következő napokban, hetekben talán ezt is közzéteszik a bajorok.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.