Megérkezett a legkisebb Harley
Már néhány hónappal ezelőtt megjelentek olyan pletykák, melyek szerint a Harley-Davidson lefelé bővítené modellpalettáját. Akkor még úgy lehetett sejteni, hogy a 2014-es indiai Auto Expón mutatják be 500 köbcentis V2-esüket, most azonban eldőlt: nem kell tovább várni, a milánói motorkiállításon a félliteres mellett egy 750-es gépet is lelepleztek.
Az utóbbi bő egy évtizedben a Street 500 és Street 750 az első két olyan motor, melyet a Harley teljesen új alapokon épített meg. Az sem számít már meglepetésnek, hogy vízhűtéses blokkot terveztek az elsősorban fiataloknak szánt motorkerékpárokhoz, hiszen a közelmúltban több, részleges folyadékhűtésű V2-est is bevezettek. A Revolution X blokk műszaki adatai egyelőre nem ismertek, annyit tudni, hogy a 494 és a 749 köbcentis verzióhoz is hatsebességes váltót kapcsoltak.
A hírek szerint az új vázat is úgy igyekeztek kialakítani, hogy a városi forgalomban is jól manőverezhető motorkerékpárt kapjanak. Az ülésmagasságot egészen alacsonyra, 67 centiméteresre tervezték, széles kormányt és új futóművet is készítettek a Street modellekhez. A hatvanfokos hengerszögű V2-est ugyanakkor kicsit magasabbra emelték, így nagyobb szabad hasmagasságot tudtak elérni. A 255 kilogrammos száraz tömegű Sportsternél mintegy 45 kilogrammal lett könnyebb a Harley újdonsága.
A kisebb köbcentis modellekkel olyan rétegeket is igyekszik majd elérni a legendás amerikai márka, amelyeket a nagyobb gépekkel eddig nem sikerült. Bár az Egyesült Államokon kívül nem mindenhol lesz elérhető mindkét blokk a Streethez, a világ legnagyobb motorkerékpár-piacai közé tartozó Indiában már az 500-assal is nagy tömegeket csábíthatnak magukhoz. A kisebbik Street 7500 euró (2,2 millió forint), míg a nagyobb 8500 euró (2,5 millió forint) körüli áron kerülhet az európai kereskedésekbe, a tengerentúli vásárlók azonban jóval olcsóbban juthatnak majd hozzá.