Ilyen Kawasaki még nem volt

2013.11.06. 16:13

Éppen egy hónappal ezelőtt adtunk hírt róla, hogy Olaszországban, feltehetőleg egy reklámfilm forgatása közben meglesték a Kawasaki készülő robogóját. A J300 azért ígérkezett nagy durranásnak, mert a Kawasakinak ebben a kategóriában eddig még nem volt globális modellje – most viszont Európára is gondoltak.

A milánói EICMA kiállításon már néhány részletet is felfedtek a J300-ról, így az is kiderült, hogy a fejlesztésben a hazánkban kedvelt Kymco is részt vett. A Kawasaki robogójának 299 köbcentis, folyadékhűtéses egyhengeresét a tajvani gyártó is alkalmazta már, méghozzá a Downtown 300i-ben, teljesítménye harminc lóerő körüli. A tizennégy hüvelykes első kereket 260 milliméteres, a tizenhárom collos hátsót 240 mm-es tárcsa lassítja, a nyergek kétdugattyúsak.

A Kymco-rokonság ellenére persze igyekeztek jellegzetes, a márka arculatába illeszkedő külsőt tervezni, az idomok és az első fényszórók például kissé a Ninjákat idézik, a ledes hátsó lámpa pedig a Z-sorozatot. Az ígéretek szerint a futóművet sportosabb közlekedésre hangolták, a kasztni kialakítása pedig lehetővé teszi, hogy a robogókon megszokottnál kissé mélyebbre dönthessük. Az ülés alatti tároló egy zárt sisak és egy kisebb táska befogadására alkalmas, világítással is felszerelték. Ezen kívül a kesztyűtartóba is tehetünk apróságokat, ott egyébként egy 12 voltos aljzatot is találunk.

A Kawasaki másik milánói újdonsága a Z1000, melyről már hónapok óta szivárogtak a kémfotók. Az agresszív külsejű, csupasz utcai gép 1043 köbcentis sornégyesét kissé átdolgozták, és a motorvezérlőt is újraprogramozták, így 142 lóerős teljesítményt, és 111 newtonméteres csúcsnyomatékot értek el.

A futóműben is végeztek változtatásokat, a Z1000 megkapta a más modellekből már ismert Showa Big Piston első villát, melynek egyik szárában a nyomófokozati csillapítást, másikban pedig az előfeszítést állíthatjuk. A monobloc-rendszerű fékek a Tokicótól érkeztek, a blokkolásgátló nem alapfelszereltség, a meztelen gép nélküle is kérhető.

Az üzemanyagtank kapacitása tizenötről tizenhét literesre nőtt, így kicsivel nehezebb, 221 kilogrammos lett a Z1000. A Sugomi névre keresztelt dizájnnyelvet követő gép a Kawasaki hagyományos zöldjén kívül narancs és fekete színben lesz kapható, 11999 dolláros ára (2,6 millió forint) pedig közel tíz százalékkal magasabb, mint az elődé.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.