2013.11.06. 09:17 Módosítva: 2013.11.06. 14:12

A Ducatinál idén ünneplik a Monster huszadik születésnapját, ebből az alkalomból pedig máris két új modellel bővítik a sorozatot. Kémfotókon már tavasszal is láthattuk a Monster 1200-at, a hivatalos bemutatást azonban – a Superleggerával ellentétben– a milánói szalonra tartogatták.

Ahogyan az várható volt, az S4R után újra folyadékhűtéses Monstert kaptunk a Ducatitól: a Multistradában és a Diavelben is használt 1199 köbcentis Testastretta 11º blokk a Monster 1200-ban 135, az 1200 S-ben pedig 145 lóerős, a csúcsnyomaték 118, illetve 125 newtonméter. Ahogy már az 1199 Panigalénál is, úgy itt is közvetlenül a hengerfejhez csatlakoznak a váz bizonyos részegységei. A száraz tömeg 182 kilogramm, míg menetkészen 209 kilót nyomnak az új Monsterek.

Az alapmodell 43 milliméteres, teljesen állítható első villát és szintén állítható hátsó rugóstagot kapott, egykarú lengőkarral, az S-kivitel 48 milliméteres első villája, valamint hátsó rugóstagja pedig az Öhlinstől származik. Az első rugóút mindkét esetben 130, a hátsó 152 milliméteres. A fékeket tekintve nem túl nagy a különbség, hátul mindkét gépen 245 milliméteres tárcsát találunk, kétdugattyús nyereggel, elöl viszont a Monster 1200 két darab 320 milliméteres tárcsát kapott négydugattyús Brembo M4-32 nyereggel, az 1200S tárcsái viszont 330 milliméteresek, a Brembo evo M50 nyergek szintén négydugattyúsak.

A formatervvel ezúttal sem nyúlt mellé a Ducati, a robusztus gép jól illeszkedik a Monsterek sorába. Az S-modell szénszálas első sárvédőt kapott, a dupla kipufogót pedig matt feketére festették, a két változat közt más, szembetűnő különbséget aligha találunk. A forgalmazás 2014 márciusában kezdődhet, az olcsóbb változatért 13945 dollár (3 millió forint), az erősebb S-kivitelért pedig 15995 dollár (3,5 millió forint) körüli összeget kérnek majd el.