Motort gyárt a Caterham, ijesztget a Husky

2013.11.08. 17:57

A milánói EICMA motorkiállítás nemcsak az olyan nagy márkákról szól, mint a Honda, a Yamaha, a BMW, vagy éppen a KTM. Olyan gyártók is újdonságokkal készülnek, amelyekről ritkábban hallani, esetleg nagy visszatérőnek számítanak, vagy akár a jövő útját építgetik.

A Caterhamet eddig leginkább tiszta vezetési élményt nyújtó sportautóiról ismertük, most azonban a motorkerékpár-üzletágba is beszállnak. Milánóban mindjárt három, teljesen különböző új modellt is beígértek. A Brutus 750-et Over Brutus néven már tavaly is láthattuk, a britek pedig a motorkerékpárok hobbiterepjárójaként emlegetik a hómobillá is alakítható, brutális kinézetű gépet. Az elektromos Classic E-Bike a motorozás hőskorát idézi, közelebb áll egy biciklihez, mint egy motorkerékpárhoz. Számos országban jogosítvány nélkül is vezethető lehet, hatótávja 40-80 kilométer. A szintén elektromos Carbon E-Bike-ot a Forma-1 ihlette.

A Husqvarna egy meghökkentő prototípussal, a 701 supermotóval riogatott Milánóban. A formaterv megálmodásakor az elsődleges jelszó az innováció lehetett, ám a futurisztikus forma igencsak megosztotta a közönséget, a reakciók alapján lesz még dolga vele az osztrák tulajdonban lévő svéd márka mérnökeinek. Technikai oldalon ugyanakkor teljesen rendben van a 701-es, 690 köbcentis egyhengerese 75 lóerő körüli teljesítményre képes, és a hírek szerint nyomatékára sem lehet panasz. Emellett térhálós acélcső váz, WP futómű és Brembo fékek jellemzik a supermotót.

Az olasz Moto Guzzi igazán nagy újdonságokat nem tartogatott, ők a hetvenes éveket idéző V7 sorozat tagjait, a Stone-t, a Specialt és a Racert frissítették fel a következő modellévre - ez valójában csak új fényezéseket jelent. A Stone a motorblokk, a kipufogó és a tank kivételével fekete színt kapott, az üzemanyagtartályhoz Rosso Corposo vöröset, Verde Agata zöldet és Nero Ruvido feketét lehet választani. A Special fekete-narancs és ezüstmetál-fekete színösszeállításban lesz kapható. A Racerhez egy igazán eltalált króm-fekete-vörös kombinációt álmodtak meg.

Az elektromos motorkerékpárokat gyártó Zero Motorcycles a Zero S sportosabb kivitelű változatát, az SR-t szánja a következő modellév legnagyobb durranásának. Ez az S-nél jóval erősebb lesz, 67 lóerőnek megfelelő teljesítményt és 140 Nm körüli nyomatékot préseltek ki villanymotorjából, mellyel 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 160 km/h fölötti. Aki pedig nem gyorsan, hanem messzire szeretne menni elektromos motorjával, annak a Z-Force Power Tank kiegészítőt kínálja az amerikai gyártó. Ezzel az extrával az S és DS modellek városi használatban 220 kilométer körülinek mondott hatótávját 275-re növeli, országúton 140 km-t lehet megtenni vele egy töltéssel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.