Két keréken is kormolhatunk?

2014.01.31. 15:35

Ha azt gondoljuk, hogy a motorkerékpár-gyártók már nem tudnak meglepni minket, nagyot tévedünk. India egyik legnépszerűbb márkája, a Hero most egy egészen szokatlan külsejű robogó koncepciójával rukkolt elő. A nagyobb meglepetést azonban a burkolatok alatt találjuk.

Az indiaiak egy 150 köbcentis, közvetlen befecskendezéses dízelmotort terveztek az RNT nevet viselő modellhez. A folyadékhűtéses egyhengeres turbós változatban is elérhető lesz – ha gyártásba kerül. A feltöltővel szerelt blokk teljesítménye 13,7 lóerő körüli (4000-es fordulatnál), csúcsnyomatéka pedig 35 newtonméteres (1600-nál). Ez arra elegendő, hogy a 136 kilós gépet öt másodperc alatt gyorsítsa fel 0-ról 60 km/h-ra. Végsebessége ennél kicsivel több: 70 km/h. A feltöltő nélküli verzió adatairól egyelőre nem sokat tudni.

Ennyiben azonban nem merül ki az RNT különlegessége. Felár ellenében lenne kérhető az első kerékagy-villanymotor is. Ez 1,32 lóerőt tehet hozzá az összteljesítményhez, és a dízelmotortól függetlenül is üzemeltethető, együttes használat esetén pedig összkerékhajtást kapunk. A robogó viszonylag nagy, 17 collos kerekeit elöl 300 milliméteres tárcsa és kétdugattyús nyereg, hátul pedig 220 mm-es tárcsa és egydugattyús féknyereg lassítja.

Az egyelőre kérdéses, hogy zöld utat kaphat-e a Hero meghökkentő robogója, és ha végül gyártásba kerül, milyen célközönségnek szánják.