2014.02.05. 10:18

Az elmúlt hetekben többször is hallhattunk az MV Agusta sportos újdonságáról, a Dragsterről. Először csak néhány gyenge minőségű fotó szivárgott ki, majd a gyáriak tettek közzé egy titokzatoskodó teaser-videót. Ekkor már sejteni lehetett, hogy sokáig nem rejtegethetik a Dragstert, melyről kicsivel később kémvideó is készült egy Varese-közeli benzinkúton.

Az olaszok most úgy döntöttek, nem csigázzák tovább a kíváncsi rajongók idegeit. A motor végül a Brutale 800 Dragster típusnevet kapta, nem voltak tehát alaptalanok azok a találgatások, melyek szerint a háromhengeres Agustákkal, köztük a Brutaléval rokon gépről van szó. A 798 köbcentis blokkot változtatás nélkül, 125 lóerős teljesítménnyel és 81 newtonméteres nyomatékkal kapta meg a Dragster is. Sőt, nem változott a 167 kilogrammos száraz tömeg sem.

A futómű sem tartogat nagy meglepetéseket: előre 43 milliméteres, fejreállított Marzocchi-villa került, hátra pedig Sachs rugóstag - egyaránt 125 mm-es rugóúttal. Elöl négydugattyús Brembo-nyergek nyomják a két 320 mm-es féktárcsát, a 220-as hátsó tárcsához kétdugattyús nyereg tartozik. A Bosch 9 Plus típusú blokkolásgátló és a MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) motorvezérlési rendszer is az alapfelszereltség része. Az MVICS egyébként nagyfokú testreszabhatóságot tesz lehetővé: négy menetprogramot (Sport, Normál, Esős, Egyéni) választhatunk, a kipörgésgátlót pedig nyolc fokozatban állíthatjuk.

A 13490 eurós (4,2 millió forintos) ár azt jelenti, hogy a Rivaléval azonos árcédulát visel majd a Dragster, ugyanakkor a Brutale 800-nál mintegy 2500 euróval (közel 800 ezer forinttal) drágább lesz. A színválasztékot a fehér és a matt szürke alkotják majd.