Százas sprint három másodperc alatt

2014.02.06. 10:30

Az elektromos motorkerékpárok egyre nagyobb teret nyernek: az amerikai Zero többek közt rendőrségeknek és hadseregeknek is szállít saját modelljeiből. Azonban nemcsak az utcán, hanem versenypályán is bizonyítanak a villanyhajtású gépek: a tavalyi Pikes Peak-i hegyi felfutót például a Lightning Motorcycles pilótája nyerte meg. Úgy tűnik, az olaszok ebben a műfajban sem akarnak túlzottan lemaradni.

Az Energica márka története csupán 2010-ig nyúlik vissza. Akkor a modenai székhelyű CRP Racing készítette el eCRP 1.0 nevű modelljét, mely az első teljesen elektromos motorkerékpárok egyike volt. Később ebből 1.2-es és 1.4-es változat is készült, de ezek mindegyikét kimondottan versenypályára szánták. Az elmúlt négy évben arról szóltak a híresztelések, hogy Energica márkanév alatt adják majd ki az utcai kivitelt.

Úgy tűnik, ez most valóra is válhat, hiszen Energica Ego néven az olaszok egy új, elektromos sportmotor bemutatására készülnek. A gyáriak weboldala szerint az Ego teljesítménye 137 lóerőnek felel meg, csúcsnyomatéka 195 newtonméteres. A 0-100 km/h-s sprinthez mindössze három másodpercre van szüksége, végsebességét pedig 240-nél korlátozza az elektronika. Egy töltéssel akár 190 kilométer megtételére is képes, akkumulátora gyorstöltővel 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető.

Ami a futóművet illeti, előre 43 milliméteres, fejreállított Marzocchi-villa, hátra pedig Öhlins rugóstag került. Elöl négydugattyús nyergek préselik a betéteket a két darab, 320 mm-es Brembo tárcsához, hátul pedig kétdugattyús nyereg és 220-as tárcsa segíti a megállást. Emellett kikapcsolható Bosch blokkolásgátlót is kapunk.

Az Egót várhatóan 2015-ben kezdik forgalmazni, ára pedig igen borsos lesz majd: 25 ezer dollárt, azaz 5,7 millió forintot kell fizetni a villámgyors olasz sportgépért.