2014.02.21. 12:46

Lehullt a lepel: megérkezett az első olyan motorkerékpár, mely a Lotus márkajelzését viseli. A C-01-et tavaly nyáron jelentették be, igaz, akkor még csak nagyon szűkszavúan nyilatkoztak a sportos géppel kapcsolatban. Idén januárban aztán az első renderelt képek is kiszivárogtak, most pedig hivatalosan is megérkezett az első kétkerekű Lotus.

A Lotus egyébként csak a nevét adta a C-01-hez, amely valójában a Holzer Group, a Kodewa autóverseny-istálló, valamint a Bugatti Veyron kapcsán is ismert formatervező, Daniel Simon közös munkája. A monocoque vázat teljes, szénszálas idomzat borítja, mely – az előzetes híreknek megfelelően – a KTM RC8 1195 köbcentis V2-esét rejti. A 75 fokos hengerszögű kéthengerest a Kodewa vette kezelésbe, és csikart ki belőle 200 lóerő körüli teljesítményt. Ehhez mindössze 180 kilogramm körüli száraz tömeg párosul.

Ami a futóművet illeti, előre fejre állított villa, hátra pedig kettős rugóstag került. A rugóút viszonylag kicsi: elöl 80, hátul 70 milliméter. A fékek a teljesítményhez igazodnak: előre két 320 mm-es tárcsa került, melyekhez négydugattyús nyergek préselik a betéteket, hátul pedig kétdugattyús nyereg és egy darab 220-as tárcsa gondoskodik a megállásról.

Daniel Simon szerint komoly kihívást jelentett a C-01 megtervezése. Igyekeztek olyan formát alkotni, amely megragadja a figyelmet – ennek eredménye egy igen radikális formaterv lett. Ugyanakkor a kényelem és a biztonság is fontos szempont volt a munka ideje alatt.

A C-01-ből egészen biztosan nem lesz tömegmodell: bár ára még nem ismert, annyit már tudni lehet, hogy mindössze száz példány készül belőle. Ezek többsége a Lotus autóversenyzésben elért sikerei előtt tiszteleg majd fényezésével.