2014.02.21. 17:21

A német Dieter Hartmann-Wirthwein neve sokak számára már ismerős lehet. Tudják, ő az, aki néhány évvel ezelőtt odahaza kezdett bele egy V8-as építésébe, melyhez kiindulási alapként egy 868 köbcentis Ducati-blokkot választott. Az első hírek még arról szóltak, hogy a gyári főtengelyt menti át a meglepő konstrukcióhoz, végül azonban új főtengely készítése mellett döntött.

Most úgy tűnik, lassan célegyenesbe ér a gép, és Dieter már az utolsó simításokat végzi saját Elenore névre keresztelt V8-asán. Tervei szerint ebből nagyjából 60 kilowattos, azaz mintegy 81 lóerős teljesítményt tud kicsikarni. A két hajtórudas megoldás szemléltetésére még 2010-ben egy videót is készített.

Aki viszont kételkedne a megoldás működőképességében, böngészheti a német férfi korábbi munkáit is. Ezek közül a legérdekesebb az az átépítés, mely során egy 50 köbcentis, egyhengeres Honda Monkey-ból faragott működő, 125 köbcentis négyhengerest. Itt ráadásul meg is tartotta az eredeti főtengelyt, és egyetlen hajtórudat alkalmazott a négy dugattyúhoz. A készülő V8-as is ehhez hasonló elven működik. Hallgassák csak a sornégyes Monkey-t:

Amit Dieter Hartmann-Wirthwein csinál, az szinte már művészet. Elenore V8-asát – akkor még nem végleges formájában – a 2010-es kölni Intermot szalonon is kiállíthatta. Már várjuk, hogy összeálljon a működőképes változat, és mozgásban is láthassuk – illetve hallhassuk – a szokatlan kivitelű nyolchengerest.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.