Méregdrága német luxus

2014.03.12. 11:07

A német Horex meglehetősen ritkán hallat magáról. A legendás márkát 2010-ben támasztották fel, majd elő is álltak egy igazán szokatlan konstrukcióval. Saját tervezésű VR6-os blokkot építettek egy kompakt vázba, és a nem mindennapi műszaki tartalmat stílusos formába is tudták önteni. A Roadster után elkészült a Classic is, most pedig itt a harmadik modell.

A Cafe Racer 33 Ltd. ugyanazt az 1218 köbcentis, hathengeres blokkot kapta, mint a két korábbi Horex, és 127 lovas teljesítménye is megegyezik a Classicéval. Igaz, elmarad a Roadster 161 lóerejétől. A futóművet azonban átszabták: a 48 milliméteres WP helyett 43 milliméteres Öhlins fejre állított villa került előre, hátul pedig a Sachs rugóstagot cserélték le TTX36-ra. A fékrendszeren nem változtattak, így elöl továbbra is két 320 mm-es, hátul pedig egy 264 mm-es tárcsát találunk. Ezekhez négy-, illetve kétdugattyús nyergek párosulnak, a Bosch 9MB blokkolásgátló szériatartozék.

A motorkerékpár külsejét az LSL Motorradtechnik alkatrészgyártóval közösen szabták át. Az ülést keskenyebbre cserélték, a lábtartók pedig hátrébb kerültek, így sportosabb üléspozíciót alakítottak ki. Átdolgozták továbbá a sárvédőket, és a műfajra jellemző farokidomot is készítettek a café racerhez.

A névválasztás egyébként nem véletlen: a Cafe Racer 33 Ltd.-ből limitált szériát, mindössze 33 darabot tervez az augsburgi gyártó. Ezekért a példányokért pedig a hírek szerint 33333 eurót, vagyis mintegy 10,5 millió forintot kell majd fizetni. Most már csupán az a kérdés, hogy mikor készül el a régóta ígérgetett, kompresszoros VR6-os a Horex műhelyében.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.