Versenytechnikával újít a Suzuki

2014.05.20. 13:52

Felfrissítette négyütemű, 450-es krosszmotorját a következő modellévre a Suzuki. A japán gyártó 2005-ben mutatta be az RMZ 450-et, mely három évvel később jelentősen megújult, és kategóriája első befecskendezős motorja lett. Most újabb ráncfelvarrásra volt szükség, de a technika sem maradt érintetlen.

Az újítások egy része a versenyváltozatból származik. Ezek egyike a három fokozatban állítható rajtelektronika. A vezető ezt akár ki is kapcsolhatja, de ha mégis úgy érzi, szüksége van a segítségre, A és B program közül választhat. Az előbbit leginkább csúszós pályára, vagy kezdő krosszosoknak javasolják, míg utóbbi tapasztaltabb motorosoknak, illetve jobb tapadású pályára lehet ideális. Ennek működését egy visszajelző LED is mutatja.

Kisebb változtatásokat a blokkon is végeztek. A könnyebb indíthatóság érdekében három centivel hosszabbra cserélték a berúgó kart, valamint a dekompresszort is átdolgozták. A hatékonyabb hűtés érdekében a hűtőfolyadék csöveinek elrendezésén is módosítottak. Az apróbb módosításoknak köszönhetően a 450-es krosszmotor alacsony fordulaton kicsivel nagyobb nyomatékot és teljesítményt tud leadni.

Az első villát a Showa új, SFF-Air technológiás villájára cserélték, mely légrugós, így a hagyományos acélrugó elhagyásával több mint egy kilogrammot tudtak faragni a tömegből. Ez természetesen a motoros súlyának és stílusának megfelelően állítható. A súlycsökkentés azonban nem merült ki ennyiben: a váz módosításával is sikerült nyerni néhány dekát. A motor önsúlya így 112 kilogramm lett.

Arról egyelőre nincs információ, hogy a 2015-ös modellévre felfrissített RMZ 450 mikortól lesz elérhető, ahogy azt sem tudni, milyen árcédula kerülhet a terepes Suzukira.