2014.05.27. 10:12

A BMW tavaly éppen a Concorso d'Eleganza Villa d'Estén mutatta meg először az R nineT prototípusát - a sorozatgyártású modellt aztán óriási felhajtás közepette, Münchenben leplezték le. A Comói-tó partján fekvő szálló idén is számos érdekes autó és motorkerékpár bemutatójának adott otthont, ebből pedig a bajorok sem akartak kimaradni.

Ezúttal a Concept Roadsterrel készültek, mely műszakilag kiválóan illeszkedik a BMW-modellek sorába. A hajtás kardános, a kéthengeres bokszerből pedig már az újabbat, a tavalyi R 1200 GS-ben bemutatott precíziós folyadékhűtéses kivitelt kapta, mely 123 lóerős, csúcsnyomatéka 125 Nm. Előre hagyományos teleszkópvillát szereltek, míg hátra egykaros lengővilla került.

A formaterv az R nineT-val ellentétben nem törekszik a klasszikus stílusjegyek megőrzésére, annál sokkal radikálisabb és modernebb. A meglehetősen kicsi fejidom LED-es fényszórót rejt. A nagy méretű, hangsúlyos üzemanyagtank íve versenymotoros stílusú nyeregben folytatódik, és egy rövid farokidomban ér véget. A tank, a fejidom és a farokidom fehér fényezést kapott, az első sárvédőt és a blokk környékét feketére festették. A szelepfedeleket neonsárgával díszítették.

A merész formaterv egy gyors, agilis roadstert ígér, amely minden bizonnyal nem ragad majd meg a tanulmánymotor fázisában. Kérdés, hogy a BMW palettáján hol helyezkedhet majd el egy esetleges sorozatgyártású modell, és hogy mennyit mernek majd megtartani a koncepció dögös stílusából. Ha az R nineT példáját vesszük alapul, ezekre a kérdésekre akár már idén ősszel választ kaphatunk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.