Amerikai utcai harcos, Indiából

2014.06.13. 10:32

Az Erik Buell Racing tavaly ősszel támadt fel tetszhalott állapotából, méghozzá az 1190RX sportmotorral. Azt már a hivatalos bemutató idején is tudni lehetett, hogy hamarosan újabb modellek érkeznek, és azt sem nagyon titkolták, hogy ezek egyike SX, a másik pedig AX jelzést kap.

Most végre az SX is megérkezett - igaz, az előzetes várakozásokkal ellentétben nem klasszikus meztelen gép lett, de persze vesztett idomaiból. A streetfighter stílusú motorkerékpár javarészt az RX műszaki megoldásaiból táplálkozik, azonban annál hétköznapi használatra jóval kényelmesebb lehet. Ehhez a kormányon, az ülésen és ezek pozícióján módosítottak.

Ami a blokkot illeti, nem valószínű, hogy a sportgép V2-esén túl sokat változtattak volna. Bár hivatalos adatok még nem kerültek nyilvánosságra, minden bizonnyal legfeljebb a 188 lovas csúcsteljesítményből és a 138 newtonméteres maximális forgatónyomatékból vettek vissza a gyáriak. A súly pedig a kevesebb idom miatt kicsivel kevesebb lesz majd. Az RX lassításáról elöl 386, hátul 220 milliméteres féktárcsa gondoskodott - ez várhatóan az SX-nél is így lesz.

A teljes, részletes bemutatóra július negyedikéig kell várni. Akkor derül majd ki, hogy pontosan miben is egyezik meg, és miben különbözik az újdonság az ősszel leleplezett sportmotortól. Szintén akkor hozzák majd nyilvánosságra az árakat is, de az előzetes becslések szerint az SX kicsivel olcsóbb lesz, mint a 18995 dolláros (4,3 millió forintos) RX.