Angol vagányság F1-es köntösben

2014.06.17. 07:52

Paul Sleeman 2010-ben kezdte el élesztgetni a Hesketh márkanevet, amelyet a Forma-1 fanatikusai már az 1970-es évekből ismerhettek. A britek három évtizede nem gyártottak már motorkerékpárt, tavaly év végén azonban előrukkoltak a 24 névre keresztelt modellel. A hivatalos bemutató viszont egészen mostanáig váratott magára.

Azt már korábban is tudtuk, hogy motorhoz képest szokatlanul nagy, 1950 köbcentis blokk kerül a 24-be. Az S&S által készített, 56 fokos hengerszögű V2-es 120 lóerős teljesítmény és 190 newtonméteres csúcsnyomaték leadására képes. Ehhez egy ötgangos Baker-váltót illesztettek, a hajtást pedig lánccal oldották meg. A benzintank kapacitása 19 literes - igaz, ezt több részre osztva oldották meg, még a blokk alatt is helyet kapott egy kisebb tartály.

A futóműben az Öhlins alkatrészeit használták, a fékek a Beringertől érkeztek. Ezekről pontosabb információkkal egyelőre nem szolgáltak, de a hivatalos képek alapján előre két, hátra pedig egy tárcsa került. A szénszálas BST-kerekek a súlycsökkentést szolgálják. A vázat a Racing Innovations készítette, a kipufogó a Hesketh saját terméke.

Az 1970-es évek Forma-1-es Hesketh-istállójának színeit viselő motorból csupán 24 darab készül, a sorszámot pedig egy 18 karátos aranyplakettre írják majd, melyet a tankon helyeznek el. Hetente egy darabot tudnak majd gyártani, de tizenegy példányra már van is vevő - közülük hárman a 35 ezer fontos (13,5 millió forintos) vételárat is kicsengették.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.