2014.06.28. 14:49

A villámgyors és pehelysúlyú sportautóiról ismert Ariel már évek óta fontolgatja, hogy visszatér a motoros élet vérkeringésébe is. 2011-ben elkészültek az első vázlatok motorkerékpárjukról, aztán hosszú csend következett. Néhány hete újabb pletykák röppentek fel, most pedig végre ténylegesen elkészült az Ace névre keresztelt kétkerekű. Nehéz szülés volt, de első ránézésre megérte.

Tervezéskor az elsődleges szempontok közé tartozott a személyre szabhatóság. Simon Saunders, a márka igazgatója úgy fogalmazott: a legtöbben egyedi motort szeretnének, amely az egyéniségükhöz passzol, nem csupán egy motort a több ezer másik közül. Éppen ezért ők a kisszériás gyártás mellett döntöttek, és a vásárlók igényeihez igazodnak.

A térhálós alumínium váz számos rögzítési ponttal rendelkezik a variálhatóság érdekében, és a vevő igénye szerint szinte bármilyen színűre lefényezik. Benzintankból három különbözőt kínálnak, 14 és 21 liter közötti kapacitással. A szélvédő, valamint az egyes idomok – így például a farokidom - és a sárvédők is választhatóak. Ülésből kényelmesebb és sportosabb egyszemélyest is kérhet a megrendelő, de hosszított üléssel két személy számára is helyet biztosít az Ariel Ace. A lábtartók és a kezelőszervek helyének változtatásával az üléspozíció is variálható.

Ahogy az Ariel Atom sportkocsiba egy Civic Type-R-motort illesztettek, úgy motorkerékpárjuknál is a Hondánál kerestek megoldást. A VFR 1200F 1237 köbcentis, 76 fokos hengerszögű V4-ese 170 lóerő körüli teljesítmény leadására képes, csúcsnyomatéka pedig 130 newtonméteres. Végsebessége közel 260 km/h, nulláról százra 3,4 másodperc alatt gyorsul. A gáz pontos adagolhatóságáról ride-by-wire markolat gondoskodik.

A futóműalkatrészek az Öhlins műhelyéből származnak, elöl azonban kétféle megoldás közül választhatnak az Ariel ügyfelei. Az egyik változat egy állítható, fejreállított villa, a másik pedig trapézvilla, Öhlins TTX rugóstaggal. A fékrendszer a Nissin terméke: elöl két 320 mm-es tárcsa és hatdugattyús nyergek dolgoznak, hátul pedig egy 276-os tárcsa és egy kétdugattyús nyereg kapott helyet. Kérésre akár Brembo-fékekkel is szerelik az Ace-t. A kipörgés- és blokkolásgátló alapfelszereltség.

Az LCD-kijelzőt az Atomtól örökölte a motor – erről többek közt sebességet, fordulatszámot, olajnyomást, vízhőmérsékletet, feszültséget és a levegő hőmérsékletét is leolvashatja a motoros, de az ABS-szel, a kipörgésgátlóval és az üzemanyagszinttel kapcsolatos információk is megjelennek rajta. Útjaink során rögzített adatainkat memóriakártyára is menthetjük.

Az árról és a forgalmazás megkezdéséről egyelőre nincs hivatalos információ, de úgy tudni, a legolcsóbb példányokért is 8 millió forint körüli összeget kell kifizetni – de minél magasabbak a vevő igényei, annál drágább lesz az Ace is. Az első példányokat várhatóan 2015-ben vehetik át tulajdonosaik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.