Háromszáz köbcenti elég lesz?

2014.10.17. 15:12

Háromszáz köbcentis sportmotorral bővíti kínálatát a Yamaha. Az R3-ról a pletykákat követően megérkeztek az első hivatalos fotók és információk. A japánok egyrészt a kezdő motorosokat célozzák meg újdonságukkal, másrészt pedig azoknak kínálnak alternatívát, akik 125-ösről nagyobbra váltanának, de a hatszázas R6-ot még túl erősnek ítélik meg. A motor az A2-es jogosítványkategória követelményeinek is megfelel.

Külsejét tekintve az R3 is illeszkedik az R-sorozatba – a nagyobb motorokkal mutatott hasonlóság is vonzóbbá teheti. Igaz, a fejidomot és az első lámpát tekintve rögtön különbséget is láthatunk. A sportgéphez új acélvázat terveztek, a súlyelosztás pedig 50-50 százalék közeli, így az ígéretek szerint könnyen kezelhető, agilis lesz a motor. Az ülésmagasság 78 centiméteres, ami az alacsonyabb motorosoknak sem jelent problémát.

A 169 kilogrammos menetkész tömeget 321 köbcentis, sorkettes négyütemű blokk mozgatja. Ennek csúcsteljesítménye 42 lóerő, maximális nyomatéka pedig 29,6 newtonméter. Ehhez hatgangos váltó és lánchajtás társul. Az R3 így erőműnek ugyan nem mondható, de dinamikus közlekedésre azért alkalmas.

Ami a futóművet illeti, előre 41 milliméteres teleszkópvilla került, 130 mm-es rugóúttal, hátul pedig lengőkaros a felfüggesztés, a rugóút 125 mm. Előre egy 298, hátra pedig egy 220 milliméter átmérőjű féktárcsa került, ezekhez elöl két-, hátul pedig egydugattyús nyereg préseli a betéteket. A blokkolásgátló az alapfelszereltség részét képezi.

A Yamaha R3 a jövő év áprilisában kerül majd a kereskedésekbe. Kétféle színben, feketében és kékben (Racing Blu) lesz kapható. Árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra a japánok.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.