2014.11.04. 13:11

Felfrissítette túramotorját, a Multistradát a Ducati. Az olasz gyártó a hazai EICMA motorszalonon állítja ki először a ráncfelvarrott gépet, amely országon belül az MV Agustától már bemutatása előtt kapott egy riválist, egészen pontosan a Turismo Velocét.

Az új Multistrada külseje – elődjéhez hasonlóan – megosztóra sikeredett. Vannak, akik szerint egyenesen gyönyörű lett, míg mások kimondottan rondának tartják. A fejidomot és a ledes első lámpát szemlélve rögtön szembetűnik a változás, de azért más szögekből is látszik, hogy az olasz formatervezők dolgoztak a motoron.

A Testastretta blokk neve mellé odakerült a DVT (Desmodronic Variable Timing) jelölés is, amely változó szelepvezérlést jelent. Teljesítménye 160 lóerő, csúcsnyomatéka 136 newtonméter, fogyasztása pedig az előző modellhez képest az ígéretek szerint mintegy nyolc százalékkal lesz kedvezőbb.

A túrázók biztonságát szolgálja az alapfelszereltség részét képező Bosch MSC rendszer, amely a kipörgés- és blokkolásgátlót kombinálva növeli a kanyarstabilitást, és korrigálja a motoros esetlegesen elkövetett hibáit. Ezzel meggátolja a döntött motor korai felegyenesedését, a kerekek megcsúszását, és a kigyorsításkor bekövetkező, túlzott kipörgést. A DWC (Ducati Wheelie Control) a nem várt egykerekezést segít elkerülni, az IMU (Inertial Measurement Unit) pedig a hatékonyabb fékezéshez járul hozzá. Ha pedig még nem lenne elég a hárombetűs rövidítésekből, az ECC elektronikus tempomat is a Multistrada kényelmi funkcióit gyarapítja.

A személyre szabhatóság jegyében az 1200-as Multistrada négy különböző csomaggal lesz kapható. A túracsomag fűthető markolatokat, túradobozokat és középállványt tartalmaz, a sportcsomag pedig többek közt Termignioni sportkipufogót és szénszálas első sárvédőt. A városi csomag része egy nagy doboz, zárható tanktáska és USB-elosztó, míg az endurós pakkba kiegészítő fényszórók, motor- és hűtővédő elemek és off-roados lábtartók tartoznak.

A megújult Multistrada vonzó alternatíva lehet a túramotorosok számára, de nagy kérdés, hogy mekkora falatot tud kiharapni a szegmensből a KTM Adventure-jeivel és a BMW S1000XR-rel szemben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.