Túraenduróból sosem elég?
A túramotorok, túraendurók szegmense napjainkban korántsem mondható kevésszereplősnek. A BMW és a Ducati is nagy erőket mozgósít ezen a területen, de a KTM is már-már hagyományosan ott van a kategória királyai között. Szinte napra pontosan egy éve az 1190 Adventure felfrissített változatával standoltak Milánóban, idén októberben pedig a kölni Intermoton mutatták be az 1290 Super Adventure-t.
Itt azonban nem volt megállás: az idei EICMA-ra a fent említetteknél egy picivel kisebb és olcsóbb túramotorral készültek, amelyet el is neveztek 1050 Adventure-nek. Ahogy a neve is mutatja, 1050 köbcentis V2-est építettek be, amely 95 lóerő körüli teljesítményt képes leadni. Ezt azonban kérésre korlátozni is tudják, hogy megfeleljen a 35 kilowattig (47 lóerőig) szóló A2-es európai jogosítványkategóriának.
A minőségen itt sem akartak spórolni, így WP futóművet és Brembo fékeket kapott az 1050 Adventure, amelynek 27 literes benzintankja akár hosszabb túrákra is elegendő lehet. A biztonságot blokkolásgátló és három fokozatban állítható kipörgésgátló, a kényelmet pedig állítható szélvédőplexi, kezelőszervek és lábtartók próbálják fokozni. Előre 19, hátra 17 colos kerék került.
A KTM elsősorban azokat próbálja megcélozni új túragépével, akik a nagyobb Adventure-modelleket nem engedhetik meg maguknak, vagy egyszerűen csak kicsit kevesebbel is beérik. Emellett a kezdő túrázóknak is ideális lehet a visszafojtott teljesítményű kivitel. A hírek szerint 13150 eurós, azaz négymillió forintos árcédula kerülhet a motorra, amely a különböző piacokon az adók függvényében változhat. Az 1190 Adventure-ért Magyarországon 4,8 millió forintot kell leszurkolni, annál várhatóan itthon is olcsóbb lesz az 1050-es újdonság.