Motort épített az Akrapovic

2014.12.10. 13:23

A szlovén Akrapovic nevét elsősorban tuningelemként, vagy rendelhető extraként beszerezhető kipufogóikról ismerjük. Nemcsak kétkerekűekhez, hanem sportautókhoz is gyártanak rendszereket. Most azonban egészen más területen próbálták ki magukat: motorkerékpárt építettek.

A németországi Bad Salzuflen Custombike Show-n bemutatott Full Moon persze egyelőre csak tanulmány. Az építésben a szintén szlovén Dreamachine motorépítő műhely is közreműködött, a végeredmény pedig egy érdekes, futurisztikus külsejű gép. Az Akrapovic nevét korábban is viselte már motorkerékpár, eddig azonban a cruiseres vonalat képviselték – onnan ezúttal alaposan eltávolodtak.

A Full Moon (Telihold) elnevezést egyébként a hatalmas, harminccolos első kerék ihlette, amelynek teli felnije van – ez szénszálas műanyagból készült. A féktárcsa méretéről ugyan pontos adatot nem hoztak nyilvánosságra, de szemmel láthatóan ez is egyedi, ekkora méretűt más motoron még nem láthattunk.

A monocoque vázba egy 1524 köbcentis V2-es blokkot faragtak, amely az S&S terméke. A burkolatok természetesen saját gyártású Akrapovic kipufogókat rejtenek. Ezeket azonban a kissé talán streamlinerekre emlékeztető forma miatt csak hátulról látni valamelyest. Különlegesség még a hidraulikusan állítható felfüggesztés, amelynek köszönhetően középállványra és oldaltámaszra sincs szükség, a motor ugyanis egészen leül a földre, ahol egyensúlyban is marad.

A Full Moon koncepcióval a szlovénok végigjártnak majd több nagy motorszalont is a tervek szerint. Azt, hogy mik a távlati terveik vele, egyelőre nem tudni, de nehezen elképzelhető, hogy valaha is sorozatgyártásba vigyék.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.