A gusztusos kínai motorok már a spájzban vannak

2015.01.15. 16:28 Módosítva: 2015.01.16. 10:41

Januárban kezdik forgalmazni Angliában a kínai Jinan Quingqi motorjait. Természetesen alapból bukás lenne ilyen néven bármit piacra dobni, ezért Sinnis-re átkeresztelve kerülnek forgalomba. Kezedetben két modellel próbálkoznak be: egy klasszikus vonalú retró 250-essel és egy pofás 125-ös scramblerrel.

A Retrostar 250 nem egy túlbonyolított technika, olcsó acélcső bölcsővázba csavaroztak bele egy kő egyszerű, karburátoros, egyhengeres, léghűtéses, SOHC blokkot. Részleteiben borzasztónak tűnik, elöl-hátul tárcsafékes, de ilyen tömör tárcsákat ma már csak youngtimereken látni. A fordított teleszkópvilla elméletileg modern megoldás, de ezen csak simán gagyinak tűnik, a hagyományos szárak sokkal jobban mutatnának.

Ezektől eltekintve viszont nagy vonalakban rendben van, a stílus kiadja, és ha mellétesszük a 900 ezer forintnak megfelelő árát, akkor ez egy teljesen vállalható kompromisszum. A 130 kilós motor nem egy erőgép, 21 lóerőt ígér a gyártó, de ez nem vészes, ha kontextusba helyezzük. A lényegesen igényesebb Yamaha SR400 például majdnem kétszer ennyi köbcentiből 23 lóerőt hoz ki, miközben közel kétmillió forintot kérnek el érte.

A másik modell a Scrambler 125, amit egy 124 köbcentis, egyhengeres történelemóra mozgat a maga szerény 11,5 lóerős teljesítményével – ezért a változatért körülbelül 700 ezer forintotnyi angol fontot kérnek majd el. Ennek a külseje sokkal hitelesebb. Jobban kiadja a fordulatszámmérő nélküli puritán műszeregység, pofás a felhúzott kipufogó, a lámparács és az oldalsó rajtszámlap. Elölre gumiharmonikás hagyományos telókat építettek, a hátsó kereket pedig dobfékkel dobhajtuk keresztbe a murvás utakon.